Alla inlägg under juli 2021

Av Amisa - 2 juli 2021 16:05

På söndag ska jag till Nyköping igen för att träffa Livsstegen-gruppen. Vad kan då passa bättre än att först softa några dagar på stranden vid mitt kära Kvarsebo?

Idag är vattnet skönt uppfriskande och det går lagom stora vågor som man kan ligga och guppa i. Min tegelstensroman är också med och livet är härligt!

Av Amisa - 1 juli 2021 11:39

Dom senaste dagarna har jag drabbats av återkommande kramp i min högerhand varje natt. Jag vaknar massor av gånger av att handen antingen är bortdomnad eller krampar. Det är det gamla problemet med att jag har karpaltunnelsyndrom i handen. Det är en förträngning i handen som gör att det blir brist på blod och därmed syre till fingrarna. Det brukar framförallt uppstå när jag använder min hand väldigt intensivt till exempel om jag renoverar eller håller i vandringsstavar.

Det som utlöst problemet den här gången är nog att jag paddlat lite för ofta på alldeles för långa paddelturen. Det är svårt att låta bli att göra det man gillar mest! Det kanske är bra att det idag är mulet och inte något vidare paddelväder, då handen ändå behöver få vila?







Om två och en halv vecka ska jag på forspaddlingskurs, så kanske behöver jag spara på handen innan dess? Jag antar att paddling i en fors är rätt krävande för händer och armar.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards