Direktlänk till inlägg 12 juli 2021

I Östergötlands utkant

Av Amisa - 12 juli 2021 12:17

Igår fick jag oväntat besök av min bror och min svägerska som var ute och körde lite och styrde kosan mot trakten där jag var. Jag blev något förvånad när det plötsligt var en bil som tutade på mig, innan jag förstod att det var min bror. Det var trevligt att få lite sällskap en stund, några att babbla med och bada med.

Framåt kvällen åkte jag vidare förbi Kisa och vidare ner mot Österbymo. Svängde först in till badplatsen i ett litet samhälle och hade glömt att kartan också visade en camping precis bredvid. Det var fint där, men camping är inte min grej. Jag trivs bäst när jag inte står ett stenkast från andra, när jag sover vill jag vara helt själv för då sover jag bäst.



Första platsen vid södra änden av den stora sjön Sommen.





Jag åkte vidare mot en annan badplats i närheten som ligger vid en ännu mindre by. När jag hittade en fin glänta inne på en liten skogsväg bestämde jag mig för att stanna där över natten, eftersom badplats parkeringen kanske inte skulle vara tillåten att stå på nattetid. Istället åkte jag ner till badplatsen efter frukosten. Det är en mindre sjö och även här är det jättefint. Det var helt folktomt när jag kom men nu har det kommit hit lite mer människor.





Här är en härlig sandstrand och inga stenar som gör ont i fötterna.





Här finns en lite ovanlig parkering. Bilarna får parkera lite längre bort.





Ha det skönt!

 
 
wiper

wiper

15 juli 2021 09:51

Vad härligt att du fick besök. Då är du som mig för när vi hade husvagn så gillade vi inte att stå på camping nära andra. Vi åkte omkring som du och upptäckte ställen över hela Sverige. Sen hittade vi ibland nån liten camping där det bara stod nån eller några husvagnar och då på avstånd

Vilka fina bilder du tagit och så fint det ser ut där. Badplatsen ser idyllisk ut också. Härligt med dom mindre ställena för det ger mer lugn och njutning

Ha en fortsatt fin färd
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

19 juli 2021 00:15

Hoppas ni har en skön sommar och att din makes tillfrisknande går bra!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 juli 2021 06:52

Ser ju väldigt fint ut där. Jag besöker aldrig badplatser eftersom jag har en alldeles egen badstrand med sand på alldeles nedanför mitt hus. Viss har vi en underbar sommar. Jag älskar värme.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Amisa

19 juli 2021 00:12

Vilken härlig lyx att kunna ha en egen strand! Hoppas du har det bra, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards