Alla inlägg den 10 juli 2021

Av Amisa - 10 juli 2021 20:04

Idag har det varit fyra flygplan som flugit över oss kors och tvärs på låg höjd nära trädtopparna. Det verkar vara brandflygplan för dom ser väldigt speciella ut med en behållare under sig.

Förmodligen övade dom bara för dom flög runt lite planlöst över sjön och skogen och om dom hade haft en brand att släcka borde dom väl flugit fram och tillbaka till samma plats hela tiden? Dessutom har vi varken sett brandrök eller känt någon brandlukt.

Av Amisa - 10 juli 2021 19:44

Idag har jag tillbringat dagen vid en sjö -badat och läst i min tegelstensroman. Framåt kvällen åkte jag vidare mot nästa stopp på resan som jag tänkte skulle vara vid en badplats mittemellan Åtvidaberg och Kisa. Tyvärr visade det sig att det inte är tillåtet att campa där, inte heller att parkera en bil nattetid.

Lite tråkigt, men samtidigt bra att dom är tydliga med reglerna så att man inte missuppfattar. Istället har jag parkerat lite längre bort vid samma sjö men in på en parkering brevid vägen.



Tänkte parkera här.





Men istället blev det här. Det ligger ganska bra också en bit på sidan om vägen och straxt brevid sjön även om "utsikten" är lite igenväxt.




Troligtvis åker jag tillbaka till badplatsen imorgon och tillbringar lite tid där innan jag åker vidare.

På vägen hit såg jag en stor flock med hjortar. Jag kommer ihåg att jag gjorde det också förra gången jag åkte den här vägen.





Så här ser en tydlig bra skyltning ut. Inga tvivel om huruvida det är tillåtet att stå här över natten eller ej.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards