Direktlänk till inlägg 24 juni 2021

Stamkund

Av Amisa - 24 juni 2021 17:47

Nu kan jag visst räkna mig till stamkund hos Gasolfyllarna. En av killarna där kommenterade att han kom ihåg mig, att jag är där rätt ofta och då berättade jag att jag bor i husbilen nästan hela tiden och att det därför går åt en del.





En av killarna som brukar serva mig hos Gasolfyllarna i Norrköping.

 





När jag först flyttade in i Pärlan och det var minusgrader nattetid gick det åt ungefär en flaska (10-11 kg) i veckan. Nu när det är varmt ute använder jag ingen värme utan bara gasspisen och kylen/frysen. Nu räcker en flaska i ungefär 3-3.5 veckor och det känns bra för en flaska kostar sådär 300 kr.

När jag ibland är hemma i lägenheten skulle jag kunna minska förbrukningen lite genom att ta med maten upp i lägenheten och stänga av kylen/frysen, men det blir ett onödigt kånkande tycker jag så den får vara på hela tiden. Det finns ändå alltid något man ska kånka med sig som smutstvätt, rena kläder och en vattendunk och ofta är det svårt att hitta parkering nära min bostad. Jag bor i ett område byggt på 40-talet, så det byggdes inte med tanken att nästan varje lägenhet också behöver parkering och min stora bil hamnar ofta fyra kvarter bort.

Jag kanske borde ha frågat killen om man inte kan få lite rabatt när man nu är en så trogen kund.

  

 
 
wiper

wiper

28 juni 2021 14:59

Killen ser jättetrevlig ut. Förstår att det går åt gasol när du är ute och åker så mycket. Det var ju inte så dyrt då. Trist när det inte finns tillräckligt med parkeringar. Det finns det inte heller i en del nybyggda områden så det är så rörigt

Ja du borde få lite rabatt ;)

Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards