Direktlänk till inlägg 24 juni 2021

Häckat på landet

Av Amisa - 24 juni 2021 13:43

Under den senaste värmeböljan har jag häckat på landet ihop med kanadagässen.
  

Nä allvarligt talat, min son och hans flickvän var också där och det blev många dopp för att orka med värmen.



Min son. Har ni sett att han har en antenn på huvudet?
  

Och så flickvännen.



Och här är mina häckningsvänner.





Flickvännen har nyligen skaffat en katt, en bengal. Det är bara en unge så ännu är den lång och skranglig och oerhört pratsam. Rösten är oväntat mörk för att höra till en så liten varelse. Kolla sovstilen! Den gör likadant när den ligger på en stol eller liknande. Hänger utanför med huvudet ända tills den trillar ner.





Dom har byggt en stor utebur för den att vara i och där den har saker att klättra på.

Jag tycker att katter ska få gå fritt ute som dom vill och jaga en liten mus, fågel eller fjäril för att sedan klättra upp i ett träd. Dom är sådana frihetsälskande och självständiga individer. Nu under Coronan blir det extra lätt att föreställa sig tankeexperimentet: "Tyvärr kan du aldrig mera gå ut, du får vistas i det här begränsade rummet i resten av ditt liv. Det är nog det som är bäst för dig?".

Inte riktigt ett liv värt att leva va?








Sedan hade jag sådär två dagar av riktigt jobbiga känslor och tankar. Dom brukar dyka upp någon gång varje månad och det är min rädsla för att bli övergiven som spökar.

  

Tankar om avsked och saknad, minnen av famntag och fantasier om att jag sitter vid en gravsten och pratar med någon som vägrade prata med mig medan hen var i livet. Jag riktigt vrider runt kniven i hjärtat med någon jobbig tanke så att det ska göra lite extra ont. Ja ni hör själva - det är inte riktigt sunt. Att det ska göra så ont och att det aldrig helt blir färdigsörjt någon gång!

    

Jag är verkligen inte rädd för mina känslor utan tillåter mig att känna denna tyngd och sorg när den drabbar mig, men det är dags att släppa det här och gå vidare. Det förstår jag ju mentalt, men mitt hjärta kämpar fortfarande och vägrar samarbete - det lever sitt eget liv. Hur kan det vara så fucking svårt? Jag blir irriterad på mig själv, men borde kanske visa mig själv lite mer medkänsla istället......

    


Sån tur är så har även elände ett slut åtminstone för den här gången, så några dagar senare är jag mitt vanliga gamla jag igen. Det som känner saknad och ett sting i hjärtat, men utan så mycket ångest och smärta.

  

 
 
wiper

wiper

28 juni 2021 15:04

Kul att få se din son och hans flickvän. Ja du det har kommit många olika frisyrer för män nu. Olika tofsar både uppepå huvudet och baktill. Han ser ju jättefin ut i den frisyren.

Vilken fin katt flickvännen har skaffat. Jag känner igen dina tankar och vet hur jobbigt det är. Det kommer över en så mycket ibland så det gör ont.

Skönt att såna jobbig känslor inte håller på hela tiden utan man har en styrka som gör att man klarar sig

Sköt om dig och ha det så bra

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

28 juni 2021 16:58

Tack!
Ha det bra ni också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards