Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Amisa - 24 juni 2021 22:44

 




Willie Nelson, ”A Woman’s Love”; (https://youtu.be/8EmVfVuan3c):


#willienelson

Av Amisa - 24 juni 2021 17:47

Nu kan jag visst räkna mig till stamkund hos Gasolfyllarna. En av killarna där kommenterade att han kom ihåg mig, att jag är där rätt ofta och då berättade jag att jag bor i husbilen nästan hela tiden och att det därför går åt en del.





En av killarna som brukar serva mig hos Gasolfyllarna i Norrköping.

 





När jag först flyttade in i Pärlan och det var minusgrader nattetid gick det åt ungefär en flaska (10-11 kg) i veckan. Nu när det är varmt ute använder jag ingen värme utan bara gasspisen och kylen/frysen. Nu räcker en flaska i ungefär 3-3.5 veckor och det känns bra för en flaska kostar sådär 300 kr.

När jag ibland är hemma i lägenheten skulle jag kunna minska förbrukningen lite genom att ta med maten upp i lägenheten och stänga av kylen/frysen, men det blir ett onödigt kånkande tycker jag så den får vara på hela tiden. Det finns ändå alltid något man ska kånka med sig som smutstvätt, rena kläder och en vattendunk och ofta är det svårt att hitta parkering nära min bostad. Jag bor i ett område byggt på 40-talet, så det byggdes inte med tanken att nästan varje lägenhet också behöver parkering och min stora bil hamnar ofta fyra kvarter bort.

Jag kanske borde ha frågat killen om man inte kan få lite rabatt när man nu är en så trogen kund.

  

Av Amisa - 24 juni 2021 13:43

Under den senaste värmeböljan har jag häckat på landet ihop med kanadagässen.
  

Nä allvarligt talat, min son och hans flickvän var också där och det blev många dopp för att orka med värmen.



Min son. Har ni sett att han har en antenn på huvudet?
  

Och så flickvännen.



Och här är mina häckningsvänner.





Flickvännen har nyligen skaffat en katt, en bengal. Det är bara en unge så ännu är den lång och skranglig och oerhört pratsam. Rösten är oväntat mörk för att höra till en så liten varelse. Kolla sovstilen! Den gör likadant när den ligger på en stol eller liknande. Hänger utanför med huvudet ända tills den trillar ner.





Dom har byggt en stor utebur för den att vara i och där den har saker att klättra på.

Jag tycker att katter ska få gå fritt ute som dom vill och jaga en liten mus, fågel eller fjäril för att sedan klättra upp i ett träd. Dom är sådana frihetsälskande och självständiga individer. Nu under Coronan blir det extra lätt att föreställa sig tankeexperimentet: "Tyvärr kan du aldrig mera gå ut, du får vistas i det här begränsade rummet i resten av ditt liv. Det är nog det som är bäst för dig?".

Inte riktigt ett liv värt att leva va?








Sedan hade jag sådär två dagar av riktigt jobbiga känslor och tankar. Dom brukar dyka upp någon gång varje månad och det är min rädsla för att bli övergiven som spökar.

  

Tankar om avsked och saknad, minnen av famntag och fantasier om att jag sitter vid en gravsten och pratar med någon som vägrade prata med mig medan hen var i livet. Jag riktigt vrider runt kniven i hjärtat med någon jobbig tanke så att det ska göra lite extra ont. Ja ni hör själva - det är inte riktigt sunt. Att det ska göra så ont och att det aldrig helt blir färdigsörjt någon gång!

    

Jag är verkligen inte rädd för mina känslor utan tillåter mig att känna denna tyngd och sorg när den drabbar mig, men det är dags att släppa det här och gå vidare. Det förstår jag ju mentalt, men mitt hjärta kämpar fortfarande och vägrar samarbete - det lever sitt eget liv. Hur kan det vara så fucking svårt? Jag blir irriterad på mig själv, men borde kanske visa mig själv lite mer medkänsla istället......

    


Sån tur är så har även elände ett slut åtminstone för den här gången, så några dagar senare är jag mitt vanliga gamla jag igen. Det som känner saknad och ett sting i hjärtat, men utan så mycket ångest och smärta.

  

Av Amisa - 24 juni 2021 12:41

Usch, jag har fått en fästing!


Det brukar hända 3-4 gånger varje sommar, så jag är van. Lyckligtvis är jag bra på att snabbt lägga märke till dom, så jag kan dra bort dom innan dom hinner göra någon skada. Den här var så liten att det inte ens börjat klia ännu, jag råkade bara undra vad det var för en konstig "prick".



Den fula lilla rackaren som äter på mig.





Brukar man inte säga att allt har sin plats och sin uppgift? Det får mig att undra om också fästingar har någon viktig (positiv) uppgift att fylla? Någon som vet?


#fästing

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards