Alla inlägg den 14 juni 2021

Av Amisa - 14 juni 2021 22:22

Jag hade tänkt paddla idag men det har varit mulet och blåsigt så jag bestämde mig för att promenera istället. Promenaden gick längs sjön Nedre Vekmangeln.



Här finns flera sjöar och dom hänger ihop med små åar emellan. Här är en höjdskillnad på några meter så här finns dammluckor och lite forsande vatten.





Här ligger några gamla fina hus.





Surprise! Sjön har storlommar som innevånare, men säg den sjö i Kolmården som inte har det. Lokalt har vi ingen brist på dom.





Nu blir det doftblogg igen , så sätt på fantasin!

Först en jasmine, den har inte riktigt kommit igång med blommningen ännu men en utslagen blomma hittade jag i alla fall.





Syrenerna blommar för fullt.





Fint gammalt hus.





Den här vägen är så vacker där den går utmed sjön i flera kilometer. Det ligger många sjöbodar längs kanten.

Det här ser ut att vara ett uthus som byggts om till sommarstuga. Det kan jag förstå med det läget.



Det här stora huset tror jag har varit ägt tidigare av någon förening. Nu är det i privat ägo.





Dom som bor här verkar nå sina hus via en spång över den här lilla gölen.





Den här buskrosen doftade helt gudomligt!





Ikväll blåser det väldigt mycket ute, jag hoppas det värsta blåser förbi under natten!


Ha det bra och sov gott!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards