Alla inlägg den 14 maj 2021

Av Amisa - 14 maj 2021 15:11

Någon vecka efter att jag hade köpt husbilen så ringde jag husbilsfirman som ligger i närheten av min bostad för att höra om dom skulle kunna hjälpa till med att installera in elmojäng som ger mig möjlighet att använda min dator, ladda kameror och så vidare i husbilen. Jag möttes av en automatisk telefonsvarare som sa "Just nu kan vi inte ta ditt samtal. Var god försök senare igen." Jag ringde flera gånger och möttes hela tiden av samma svar. Då fyllde jag i ett kontaktformulär på deras hemsida, beskrev vad jag ville ha hjälp med och på sidan stod det att dom skulle höra av sig för att bekräfta en tidsbokning. Det var tre veckor sedan, men ingenting har hänt. Jag har inte hört ett ljud ifrån dom, vilket jag tycker är uruselt. Jag förstår att dom har högsäsong på husbilsfirmorna nu i början av säsongen, men dom borde rimligtvis ha någon person avdelad för att svara på telefonsamtal och mejl, dom borde inte vara fullständigt okontaktbara.


Därefter kom takläckaget i vägen och elmojängen kändes inte så viktig just då, men idag när jag kom hem tänkte jag att jag borde ta tag i saken igen så att det händer något. Jag tänkte att jag ger dom en sista chans och ringde dom igen - fortfarande samma telefonsvarare! Då bestämde jag mig för att istället ringa ett annat husbilsföretag i grannstaden Linköping där dom genast svarade och jag fick prata med en person som är planeringsansvarig för verkstadens arbeten. Dom ville gärna hjälpa till, men beklagade samtidigt att dom inte kunde erbjuda mig någon tid förrän i början av juli.


Det var ju lite tråkigt att behöva vänta så länge på ett arbete som bara tar 1-2 timmar att utföra, men det är bra att jag i alla fall har en tid bokad nu så att jobbet blir gjort och dagarna inte bara rinner iväg. Jag är hur som helst glad att jag utan problem kan ladda och använda min mobiltelefon, det är viktigast - också ur säkerhetssynpunkt om jag råkar ut för något nödläge.






230 Volt - snart i en bil nära mig!

 

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards