Alla inlägg den 24 april 2021

Av Amisa - 24 april 2021 21:21

Idag har jag promenerat längs dom små grusvägarna förbi små gårdar och hästhagar mot det lilla men fina badet vid Klarsjön. Jag hade tänkt åka dit och sova där men valde den här platsen istället. Tur var det, för när jag kom till sjön såg jag att det var campingförbud där och skyltar om att man kan få böter om man står där över natten. Här kommer lite bilder från dagens promenad.






Här är Klarsjön, en omtyckt badsjö i Söderköpings kommun. Det är en liten sjö men det är en Källsjö och därför är vattnet så klart. Sommartid ligger här bryggor och stranden är helt full med folk.




Jag såg en kompis till Pärlan, men medan Pärlan är en mogen dam så är den här vännen nog en gammal pensionär från 80-talet eller nåt sånt.




Här är dom första tussilagorna jag sett i år, men dom har säkert funnits ett tag bara det att jag inte gått på sådana ställen där dom brukar växa.





Plötsligt får jag se ett brunt djurhuvud och jag tänker att dom är ute och rider på nån av hästarna jag sett i hagarna, men sen ser jag att det inte stämmer för det är en älg som kliver över vägen 20 meter framför mig.

Givetvis lyckades jag som vanligt inte få någon bild på det, men lite senare såg jag det här rådjuret som jag lyckades fånga på bild.





En liten paus på en trädstam och sedan är jag snart tillbaka vid bilen igen.





Tillbaka vid Pärlan igen. Här bor jag idag vid en glänta straxt ovanför en sjö.




Det finns en engelsman som bloggar om livet i hans husbil, hans kanal heter SmallhomeBiggarden. Det är så jag också ser på husbilslivet - ett väldigt litet hem där jag har allt jag behöver, men städning och renovering tar väldigt lite resurser och tid i anspråk. Istället har vi en otroligt stor "trädgård" att vistas i, där gräsklippning och ogräsrensning inte existerar och där vi kan se nya fina platser varje dag.

Nu väntar jag bara på att försommar ärmen ska komma också!

Ha det gott!

Av Amisa - 24 april 2021 13:17

Efter en natt hemma i lägenheten har jag nu gett mig ut igen. Jag hade tänkt att åka till en badplats men kom sedan förbi en plats där jag tältar någon gång i min ungdom. Här var en bra plats brevid den lilla grusvägen och jag bestämde mig för att bo här i natt. Straxt nedanför finns en sjö med lite klippor.

På vägen hit åkte jag förbi Jula och köpte en hopfällbar hink. Jag tänker att det är onödigt att hålla på och tanka en massa färskvatten när man lika gärna kan fiska upp lite sjövatten att diska och tvätta händerna i. Jag gillar när saker är enkla och okomplicerade.




Så här ser den ut när den är helt utfälld. Den här rymmer 5L, men det fanns också en som rymde 10L.

Sedan kan den fällas ihop lite grann och bli en diskbalja.

Och när den ska förvaras kan den fällas ihop helt och stoppas in i ett skåp och då tar den nästan ingen plats.





Här är en annan bra-att-ha-sak, en termosmugg. Den dricker jag kaffe i både i husbilen och så kan jag ta den med mig om jag vill fika ute.





Igår blev det ett par vändor mellan lägenheten och husbilen med saker som jag vill ha med mig. Båten har jag inte tagit in ännu, men i övrigt är det mesta med nu. Det är ingen idé att plocka in för mycket saker som bara ligger och tar plats, utan det som ska med ska vara saker som jag verkligen behöver ha.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards