Alla inlägg den 23 april 2021

Av Amisa - 23 april 2021 17:29

Idag har jag varit ute och åkt kollektivtrafik mellan kl. 15 och 16. Trots att vi nu levt med Coronan i mer än ett år, så verkar det fortfarande vara få människor som tar det på allvar.

Jag åkte först en stadsbuss och såg ingen som bar munskydd. Därefter Östgötapendeln mellan Linköping och Norrköping där jag såg en person med munskydd. Till sist åkte jag en spårvagn med tre vagnar, där jag också bara såg en person med munskydd.






Tror folk fortfarande att Coronan bara är fake news och bara en tidningsanka som inte existerar i verkligheten? Hur förklarar dom isåfall alla döda och alla som ligger på sjukhus och kämpar för livet och tror dom att alla sjukvårdsanställda som vittnar om att dom går på knäna är mutade att säga det?

Är vi svenskar ett dum-i-huvet-folk med huvudet under armen eller tycker människor att det är så kul med pandemier att dom gärna håller liv i smittan i ytterligare några år?

Kan vi inte bara bete oss som vuxna och följa rekommendationerna så att vi får slut på det här snarast?

Av Amisa - 23 april 2021 15:39

En trevlig effekt av att bo i husbilen är att jag känner mig trött och går och lägger mig när det blir kväll. Jag har annars jättesvårt för att gå att lägga mig när jag är hemma. Där finns så mycket saker att distrahera sig med och konstgjort ljus.

I bilen blir det lite mörkt på kvällen och jag tycker det är rätt mysigt att krypa ner i sängen och läsa lite korsord eller läsa lite. Jag vill ha riktigt mörkt när jag ska sova och det blir det i bilen, för jag drar för insynsskydden för alla fönster och takluckorna.




Så här ser det ut på morgonen när jag vaknar. Lite ljus strilar in från toan.

Helt svart där framme.

Jag somnar typ 10 på kvällen och vaknar och är pigg vid 7 på morgonen. Undrens tid är inne!

Av Amisa - 23 april 2021 15:29

Jag hade tänkt att skrota min gamla bil innan jag hämtade Pärlan, men det blev inte så. Jag kunde nämligen inte hitta del 2 av registreringspapprena och var därför tvungen att skicka efter ett nytt papper.

Idag landade jag hemma och såg att pappret hade kommit, så då var det lika bra att se till att ta tag i det och få det gjort. Jag åkte och lämnade bilen i Linköping för jag hade hittat en bilskrot där man kunde få betalt 2000 kr om man lämnar bilen själv. Annars är det vanligaste att man kan beställa hämtning, men då får man inget betalt för bilen. Katalysatorn verkar vara en väldigt intressant del för bilskrotarna.

Nu har jag lämnat bilen och sitter på pendeln på hemväg igen. Skönt att ha det fixat! Ska hem sedan och betala bilskatten på nya bilen också. Sedan får jag se om jag ska ge mig av igen idag eller om jag sover hemma och åker imorgon. Jag ska inte så långt bort nu för jag ska hälsa på mamma på söndag och dansa linedance på måndag.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards