Alla inlägg den 17 april 2021

Av Amisa - 17 april 2021 15:16

Idag har vi haft arbetsdag på landet och jag har hållt på med att elda en massa träd och grenar. Det har varit rejält varmt idag, 14 grader och framför elden givetvis väldigt varmt. Vi höll på att tutta eld på skogen också, för trots att det inte är någon särskilt stark blåst ute så flög gnistor iväg och landade ca 20 meter bort i skogen där det var löv och gammalt torrt gräs som tog eld. (Där vi eldade var på en åker med grönt gräs runt). Vi lyckades kväva elden genom att stampa på den.

Vet inte vad jag ska göra med min hud för dom senaste åren har den blivit torr som fnöske och idag vid elden blev jag brännskadad i huden. Det svider och jag är alldeles röd om armarna och låren och det gjorde riktigt ont när jag kom nära elden. Antar att det är klimakteriet som gör sig påmint?



Brännmärken på min arm, men mina lår ser faktiskt värr ut.

Vi brukar fika och äta tillsammans på arbetsdagen, men på grund av Coronan så var det inte så idag. Istället blev det smörgås på verandatrappan efter arbetet.

På landet har vi bara sommarvatten och idag sattes det på. Vi har världens godaste vatten! Källan som mitt vatten kommer ifrån är borrad rakt ner i ett berg, så det är väldigt rent, klart och iskallt även på sommaren.

Dom senaste åren är det min son, hans flickvän och deras barn som spenderar mest tid ute på landet. Det är lite tråkigt att min dotter bor så långt bort annars kunde ju hon och hennes pojkvän bo i gäststugan som jag nu ockuperar, nu när jag ändå flyttar in i en husbil.

Det är roligt att min son som under tonåren tyckte det var roligare att vara i stan, nu tycks njuta så mycket av livet på landet. Här pågår nu en massa projekt i trädgården.




Här en liten odlingslott.





Och här pågår ett växthusbygge som dom gör av recyclat material, två gamla gungställningar och lite överblivet altanmaterial.





I några träd pågår ett kojbygge.





En liten damm är under renovering.





Här kommer det upp lite påskliljor och vivor, från förra årets påskgrupp som jag påtade ut i trädgården.





Så här långt har våren kommit i Norrköping nu. Bladen på innergårdens buskar är nu helt utslagna och gräsmattorna är helt gröna..




Ha det gott i vårvärmen!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards