Alla inlägg den 7 april 2021

Av Amisa - 7 april 2021 21:01

Vårsolens strålar gör under med blommorna både ute och inne.





Novemberkaktusen satte igång med att blomma.

 



Krokusar och påskliljor

 



Och snödroppar

 



Scilla

   



Lite påskpynt finns fortfarande kvar här och där

     

Av Amisa - 7 april 2021 20:36

Idag var det åter dags för att besikta bilen. Jag har tänkt att jag ska göra mig av med den nu när jag snart ska få hämta hem husbilen, jag tycker inte att jag behöver ha båda. Däremot var jag inte säker på vad jag ska göra med bilen, den börjar bli gammal, 15 år närmare bestämt. Jag visste att avgassystemet behöver lagas, så frågan börjar bli om det är värt att laga en så gammal bil och sedan sälja den eller om jag ska skrota den.





Bilen Wille i vinterskrud.

 




Därför tänkte jag att det kunde vara en bra idé att besikta den så att jag får veta om det är fler saker som behöver fixas på den. Och ja, det var några småsaker och sedan ytterligare en 2:a på en grej som kan vara lite mer kostsam. Till saken hör att min bil är av en ovanlig modell, så i vissa fall måste originaldelar köpas för rätt dyra pengar och dit hör delarna till avgassystemet. När jag sedan säljer bilen är det ju inte alls säkert att jag får tillbaka det jag lagt ut på den.


Just nu känns det som om det klokaste beslutet är att skrota den, men jag ska nog fundera på saken ett tag.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards