Alla inlägg den 8 mars 2021

Av Amisa - 8 mars 2021 20:22

Jag bestämde mig för att se om något går att göra med husbilen som har för låg lastvikt, för jag ser någonting speciellt just i den bilen som jag inte sett i någon annan av alla bilar jag kollat. Den ser inte bara ut som en bil för mig, utan trots sin litenhet ser den också ut som ett hem där jag skulle trivas. Därför skickade jag ett meddelande till bilföretaget och frågade om dom skulle kunna tänka sig att väga fordonet när den nu ändå behöver besiktas. Då kan jag få reda på huruvida extrautrustningen blivit inräknad i totalvikten eller inte. Det är nämligen lite märkligt att denna bil har 450 kg mer i tjänstevikt än en annan bil av samma märke och modell (men av en annan årgång). Lite kanske kan förklaras av att man bytt material i inredningen till något lättare, men en skillnad på 450 kg verkar oförklarligt mycket på två identiska bilar. Det verkar alltså som att extrautrustningen vägts in i tjänstevikten på denna bil.





"Kanske-bilen" - trots allt?

 
  




Svaret jag fick var positivt, för dom har bokat besiktning och vägning för bilen och försäljaren skulle också kolla med husbilstillverkaren om det är möjligt att omvikta bilen till 3850 kg istället för dom nuvarande 3500 kg. Det är möjligt om axlarna och ramen i bilen klarar av den extra belastningen. Det vore toppenbra, för det skulle lösa problemet och ge en möjlighet att lasta ytterligare 350 kg.


Jag är glad över att bemötandet var så positivt men i sanningens namn borde det väl också vara det, för dom har ju en chans att få sälja en bil för några hundra tusen kronor. Så just nu känner jag mig försiktigt optimistisk om att det kanske kan bli den här bilen trots allt, men jag vågar inte hoppas alltför mycket ännu.




Jag håller tummarna och hoppas på att någon av dessa åtgärder ger ett positivt svar och en öppning på problemet!

 

         

    

 


#kanskebilen?

Av Amisa - 8 mars 2021 14:18

Idag är det helt underbart väder ute och jag passade på att ta vägen genom Röda stan hem igen efter dagens linedance. Röda stan är en gammal del av Norrköping som heter så just för att den består av mestadels röda egnahemshus. Det är en mysig och lugn del av staden.




Hus i Röda stan.





Där sprang jag också på ett litet minibibliotek som någon tagit initiativ till. Också det ser ut som ett litet rött hus. Så fiffigt och fint!





Här fanns också en lapp som förklarade själva idén. Man tar en bok och lägger istället dit en annan och man får gärna lägga i en lapp där man berättar lite om boken och om vad det var man gillade med den.


#lillabiblioteketrödastan

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards