Alla inlägg under februari 2021

Av Amisa - 25 februari 2021 13:30

Igår hade jag en intressant diskussion om Attraktionslagen med några andra spirituella medsystrar. Det var kul för vi hade alla liknande erfarenhet av den och vi avslutade nästan varandras meningar i våra resonemang.






 





Vad vi kom fram till? Jo om man inte är så fokuserad på resultatet man vill uppnå (borden eller det man vill lite för mycket) och istället gör saker med nyfikenhet, lust och mängder av kreativitet så tenderar det vi eftertraktar efter att bara komma till oss utan ansträngning. Då är vi i fullständigt flow!

  





Kära medmänniskor, vad vore jag utan er?!

 

Fast, med fötterna i en gyttjepöl, utan möjlighet att komma loss?



 


#lawofattraction

Av Amisa - 25 februari 2021 13:00

Just nu har jag en sån helt enormt positiv energi! Känner mig bubblig som om jag svävar fram och allt jag önskar av livet är möjligt. Sånt som för bara några veckor sedan var jobbigt och kunde göra mig nedstämd är som bortblåst och jag tänker inte oroa mig för det något mer. Tänk så mycket spännande som ligger framför oss!




Här svävar jag förbi!     

 




På lördag är det fullmåne i Jungfruns tecken och trots att fullmånar ofta river upp jobbiga känslor i mig så kommer den här månen alltid med en god känsla till mig. Jag är en Jungfru, född med månen i Fiskarnas tecken - ja, alltså det tecken vi är i nu. Vilket måntecken vi är födda i påverkar vårt känsloliv och Fiskarna är ett vattentecken som är väldigt nära sina känslor, läser av energier hos andra människor, är i stark kontakt med allt levande och med den Högre makten.


Varje gång det blir fullmåne i Jungfrun (sker i Fiskarna) eller fullmåne i Fiskarna (sker i Jungfruns tecken) så är det som om hela jag är i en helt perfekt balans och allt blir totalt lugnt och harmoniskt.


När jag skulle logga in här i bloggportalen såg jag en massa 2:or. Jag är intresserad i synkronisitet och det är ett väldigt bra tecken. klockan var 2:22, 2 personer var inloggade och 22 personer besökte bloggportalen just då. Dagens datum är 2021-02-25, vilket kan förenklas till 5225 - ett palindromtal som blir samma om man vänder på det. Vad häftigt, jag gillar detaljer!


Tyvärr är det mulet ute ikväll, så en bild på fullmånen får det bli till helgen, när det mest ska vara solsken och klar himmel igen. Våren är på väg och idag har det varit 11 grader varmt och imorgon ska det bli lika varmt igen. Härligt!!!

Av Amisa - 24 februari 2021 14:10

Fyllde på min skorp-burk och hittade ett "nästan-hjärta".

Är det ett sånt man ska ge till en "kanske-man"?

Mitt riktiga hjärta väljer jag att spara till någon som förtjänar det!


  





 


#nästanhjärta #kanskeman


Av Amisa - 24 februari 2021 14:00

 





Här Micke kommer min onödiga lista:



Varm dryck: Mjölkchoklad kokad med kanelstång och kryddnejlika (på det sätt som man gör i kakaons hemland, Mexiko)
Kall dryck: Kullamust Äpple & päron med ingefära
Pålägg: Ost, Pärsons Vegoskivor paprika eller tomat och basilika, kaviar
Grönsak: Morot, kålrot, röd paprika, lök, svamp (okej – ingen grönsak, men jäkligt god i nästan all mat)
Frukt: Svenska äpplen, saftiga apelsiner
Bär: Hallon, blåbär, körsbär, Viktoriaplommon
Krydda: Curry, finmald svartpeppar, lökpulver, jordärtsskocka (grönsak, men jag använder den som umami-krydda), svampbuljong
Godis: Lidls finska lakrits
Snacks: Ostbågar
Choklad: Fazer Salmiakchoklad (alltså med lite rinnande lakritsmojs inuti)
Ost: Prästost, Cheddar, Västerbottenost, Fetaost
Sallad: Räksallad
Tårta: Gräddtårta med blåbär och hallon (kan det bli mer somrigt?)
Bakverk: Budapestbakelse, rabarberpaj, persikokaka
Sås: Kantarellsås (hemlagad)
Glass: Icas Mascarpone & skogsbär
Snabbmat: Stuvad spenat med vegokorv och ägg (Räknas det som snabbmat? Går supersnabbt att laga iaf)
Flingor: Havrefras med äpplemos
Pizza: Hemmagjord med vegofärs, champinjoner och oliver
Naturgodis/Nötter: Rostade solrosfrön och russin
Soppa: Ärtsoppa eller linssoppa
Utländskt kök: Asiatiskt (men inte alltför kryddstarkt)
Halstablett/Tuggummi: Dr. Dryels (gärna i en kopp örtte vid halsont), Tuggummi- BLÄH!
Äter inte: Kött eller fågel






Jag är väldigt förtjust i all frukt och nästan alla grönsaker. En titt i kylskåpet visar att det är fullt i grönsakslådan så dessa varor invaderar även resten av kylskåpet, såvida det inte snart är dags för ett nytt besök i mataffären. Även frysen innehåller mycket grönsaker.

 


#gröntärgott

Av Amisa - 24 februari 2021 12:00

 




Här kommer några vackra citat ur boken Vägvisare av Magnus Malm. Citaten är skrivet av en anonym person i tidsskriften Karmel.





"Kärlekens ande har ett gudomligt tålamod."

  




"Ge mig ditt hjärta och älska mig så som du är"

  




"Vänta inte på att du ska bli ett helgon för att hänge dig åt kärleken, annars kommer det aldrig att bli av att du älskar mig."

  




"Ditt hjärtas sång, det är det som jag bryr mig om."

  




"Sök inte efter någonting annat än att fylla det nuvarande ögonblicket med din kärlek. Idag står jag och väntar utanför ditt hjärtas port som en tiggare, jag som är herrarnas Herre....."

 

            

         





Dagsländor jag såg i en naturdokumentär nyligen. Verkligen magiska, eller hur?

 




Det här är också den Gud jag själv har mött - den som pratade om kärlek och förlåtelse - och att vi är välkomna precis som vi är! Det är ingen skräckpropaganda och inga hot, utan bara en inbjudan att komma närhelst vi är redo att leva med kärlek och förståelse mot våra medmänniskor i enlighet med kärleksbudskapet som förmedlats av Jesus.

 

                                                               

 

 

 

#gudskärlek

Av Amisa - 24 februari 2021 10:00

Jag har precis läst en bok som heter Vägvisare och den är skriven av Magnus Malm. Den handlar om tron och relationen med Gud. I den står det både många kloka saker om livet i allmänhet och många vackra saker om relationen vi kan ha med Gud. I dag tänkte jag dela med mig av en klokskap.




"Det jag inte har bekämpat hos mig själv, kommer ständigt att hota mig genom andra."

     




Min egen erfarenhet av detta är att om man blir väldigt upprörd eller irriterad av vad någon annan gör eller säger, så bör man fråga sig varför detta väcker så många känslor hos en själv. Det handlar inte om den andra utan är ett tydligt tecken på att du själv bär på ett oläkt sår i din själ. Att vi tycker att det är något fel på den andra beror på att vi ofta projicerar våra egna tankar, erfarenheter och/eller känslor på andra människor som bara råkade vidröra vårt sår. Så skåda i ditt eget inre så kommer du att hitta vad problemet beror på och få en möjlighet att läka det så att det inte behöver störa dig och värka mer i framtiden.


När vi inser att det bara är vi själva som kan läka vår trasiga själ och vi börjar ta ansvar för vad vi känner, det är då läkningsprocessen kan starta. När man väl har kommit igång med det är det lätt att hitta motivationen att kämpa vidare med andra sår, för man upptäcker snabbt att man mår bättre och bättre ju mer man gräver i sitt inre och lär sig att förstå sig på sig själv. Och glöm inte bort att ge dig själv självmedkänsla - någon gång under ditt tidiga liv har du känt dig attackerad eller missförstådd och behövt lära dig beteendet som nu inte längre funkar för dig. Visa dig själv förståelse och empati, det behöver du också för att komma vidare!





Hotfulla andra eller bara jag som tror att dom är farliga och vill mig illa? Låt inte dina tankar bedra dig!

 


#hot

Av Amisa - 23 februari 2021 18:53

Idag har jag lurat iväg mig själv på promenad. Jag tycker nämligen att det är rätt tråkigt att promenera i stan och har just nu också ganska ont i fötterna och därför lurade jag mig själv att gå längre än nödvändigt för samtidigt behöver jag ju motionen.

Jag har beställt en bok på biblioteket, men istället för att välja närmsta bibban som uthämtningsställe så valde jag huvudbiblioteket nere i stadens centrum. Här kommer några foton.




Vattenfall mellan Pronova och Högskolan.






Nedanför högskolan med utsikt mot Bergsbron och Strykjärnet där Arbetets museum ligger.





Lite på sidan om Industrilandskapet ligger det här gamla 1700-talshuset. Det såldes under hösten och det ska bli spännande att se vad det ska bli nu. Det skulle kunna vara trevligt med ett sommarcafé här tänker jag.

Av Amisa - 23 februari 2021 18:37

Jag upptäckte idag att jag har ett husdjur som jag inte visste om. Jag hittade nämligen en spindel som smitit in genom det öppna fönstret och som nu verkar ha bosatt sig i mitt badkar. Jag får väl förpassa den ut igen när jag behöver bada?





Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards