Alla inlägg den 25 februari 2021

Av Amisa - 25 februari 2021 21:00

För några veckor sedan fick jag se en man i skogen som joggade flera varv runt spåret iklädd endast shorts och joggingskor, trots att det vid det tillfället var ca -15 grader kallt ute.




Mannen jag såg i skogen.

 





Det är tydligen någon hälsotrend som blivit populär. Här kommer en till som joggar lättklädd i kylan!





Se mer om detta fenomen på Svt:
Lars Audun springer utomhus i 20 minusgrader i bara shorts och skor


#joggalättklädd


Av Amisa - 25 februari 2021 17:48

Idag har jag varit hos optikern och hämtat mina nya glasögon. Skönt att det är fixat! Glasögonen har bruna bågar och ser ut så här.

Det var en rejäl kö utanför med folk som väntade på att få gå in, så det tog ett bra tag i väntan utanför. Idag är det varmt ute men rejält blåsigt. Jag mötte en dam som gick och höll i mössan för att den inte skulle flyga iväg med vinden. Då är det blåsigt!

Av Amisa - 25 februari 2021 13:30

Igår hade jag en intressant diskussion om Attraktionslagen med några andra spirituella medsystrar. Det var kul för vi hade alla liknande erfarenhet av den och vi avslutade nästan varandras meningar i våra resonemang.






 





Vad vi kom fram till? Jo om man inte är så fokuserad på resultatet man vill uppnå (borden eller det man vill lite för mycket) och istället gör saker med nyfikenhet, lust och mängder av kreativitet så tenderar det vi eftertraktar efter att bara komma till oss utan ansträngning. Då är vi i fullständigt flow!

  





Kära medmänniskor, vad vore jag utan er?!

 

Fast, med fötterna i en gyttjepöl, utan möjlighet att komma loss?



 


#lawofattraction

Av Amisa - 25 februari 2021 13:00

Just nu har jag en sån helt enormt positiv energi! Känner mig bubblig som om jag svävar fram och allt jag önskar av livet är möjligt. Sånt som för bara några veckor sedan var jobbigt och kunde göra mig nedstämd är som bortblåst och jag tänker inte oroa mig för det något mer. Tänk så mycket spännande som ligger framför oss!




Här svävar jag förbi!     

 




På lördag är det fullmåne i Jungfruns tecken och trots att fullmånar ofta river upp jobbiga känslor i mig så kommer den här månen alltid med en god känsla till mig. Jag är en Jungfru, född med månen i Fiskarnas tecken - ja, alltså det tecken vi är i nu. Vilket måntecken vi är födda i påverkar vårt känsloliv och Fiskarna är ett vattentecken som är väldigt nära sina känslor, läser av energier hos andra människor, är i stark kontakt med allt levande och med den Högre makten.


Varje gång det blir fullmåne i Jungfrun (sker i Fiskarna) eller fullmåne i Fiskarna (sker i Jungfruns tecken) så är det som om hela jag är i en helt perfekt balans och allt blir totalt lugnt och harmoniskt.


När jag skulle logga in här i bloggportalen såg jag en massa 2:or. Jag är intresserad i synkronisitet och det är ett väldigt bra tecken. klockan var 2:22, 2 personer var inloggade och 22 personer besökte bloggportalen just då. Dagens datum är 2021-02-25, vilket kan förenklas till 5225 - ett palindromtal som blir samma om man vänder på det. Vad häftigt, jag gillar detaljer!


Tyvärr är det mulet ute ikväll, så en bild på fullmånen får det bli till helgen, när det mest ska vara solsken och klar himmel igen. Våren är på väg och idag har det varit 11 grader varmt och imorgon ska det bli lika varmt igen. Härligt!!!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards