Alla inlägg den 8 februari 2021

Av Amisa - 8 februari 2021 20:15

Under slutet av Johnny Cashs liv så gjorde han en del covers av gamla låtar. Dom utstrålar väldigt mycket värme, sårbarhet och livserfarenhet och jag tycker att det här är bland det bästa han gjorde under hela sin karriär.

  


Medan jag fortfarande hade många sår kvar i min själ så lyssnade jag ofta på ”Hurt” och ”The Wanderer”, nu behöver jag lyckligtvis inte göra det längre – jag är sällan i det känsloläget. Här kommer några av låtarna som är mer optimistiska.




Om vi sträcker ut handen efter hjälp kan det mycket väl hända att någon är villig att ge oss en hjälpande hand.

 





Johnny Cash, ”Personal Jesus”; (https://youtu.be/K3QDDlWmR9Q):







Johnny Cash, ”One”; (https://youtu.be/QEnkU8bQ-xk):



#touchfaith #johnnycash

Av Amisa - 8 februari 2021 17:00

Idag har jag varit och dansat linedance som jag brukar varje måndag. Den här terminen är vi indelade i riktigt små grupper för att minska smittorisken, så vi är bara sex personer och så Lotta som leder dansgruppen. Här är Norrköpings stadsteater som ligger straxt brevid linedance-lokalen.










Det var väldigt länge sedan jag kollade mina ögon och skaffade nya glasögon, så jag har tänkt att det är hög tid att ta tag i det nu. Härom dagen försökte jag boka tid via deras hemsida, men den funkade inte som den borde och därför gick jag till butiken idag och fixade en tid.


Jag ska göra en ögonhälsoundersökning och kolla synen. Sedan en undersökning tidigare i mitt liv så vet jag att jag har ett förstadium till Macula degenerering av gula fläcken i det ena ögat. Min mamma har haft problem med det också och då hon inte sökte hjälp i tid så är hon nästan blind på det ögat nu. Det vill inte jag behöva uppleva, det kan opereras om det upptäcks i tid så därför vill jag kolla mina ögon ordentligt nu.



Ytterligare ett annat riktigt gammalt hus i dom här kvarteren.





Jag tror inte att jag någonsin kommer att välja att bo mitt inne i centrum, men om jag skulle få för mig att göra det så skulle jag välja att bo i det här huset till höger i bild. Det ligger väldigt lugnt till med Strömmen och en park framför och på andra sidan huset är en lugn bakgata utan särskilt mycket trafik. Huset har för länge sedan varit en industrifastighet, så den har stora vackra fönster ut mot vattnet.





Här är ett mindre vattenfall i Strömmen.






Och Pronova som förr var Tuppens bomullsväveri. Om ni tittar noga så ser ni Tuppen som fortfarande finns kvar på "tornet" som sticker upp.

Tyvärr är kvalitén på den här bilden inte så bra eftersom solen nästan lyste rakt in i kameran.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards