Alla inlägg den 7 februari 2021

Av Amisa - 7 februari 2021 22:40

Bara va dig själv, lev ditt liv på det sätt som passar dig och strunta i andras åsikter om det!





Dansa på min grav!

 





Bo Kaspers Orkester, ” Dansa på min grav”; (https://youtu.be/KUBG4xF7nmg):

Av Amisa - 7 februari 2021 18:30

På dagens promenad såg jag något märkligt som jag aldrig varit med om förut, men jag återkommer till det lite senare.





Först såg jag ett sockerdricksträd. Det får mig att tänka på en midsommarafton när mina barn var små. På den platsen fanns också ett sockerdricksträd och en man skojade med mina barn och stoppade in läskedrycksflaskor i hålet på trädet då barnen inte såg det och senare berättade han för barnen att han hade ett lika bra sockerdricksträd som Pippi och plockade fram den ena flaskan efter den andra medan barnen storögt tittade på.

  

 




Den fina gamla kyrkan vid Östra Eneby som kommer från 100-talet.

 




Fantastisk vacker solnedgång idag igen!

 




Och solen värmde fortfarande lite trots att den var på väg ned.     

     





Och nu till dagens stora happening..........ute på joggingspåret sprang en karl som späkade sig. Han hade bara shorts och jympadojor på sig och var illröd på kroppen av kylan.

 





Antar att han är en av dom som hoppat på den nya innegrejen med att vänja sig vid att vara lättklädd ute en halvtimme varje dag för att simulera fettförbränningen. Själv väljer jag nog hellre att vara fet än frusen - jag hatar att frysa! Sånt får andra syssla med!

  

 





Mycket ska man se innan ögonen trillar ur sina hålor!

  

 


#nakenfis

Av Amisa - 7 februari 2021 12:15

Idag läste jag att endast 40 av 290 kommuner har besöksförbud på äldreboende. Märkligt att det inte finns en samsyn om huruvida en fullständig vaccinering ger ett tillräckligt immunförsvar eller inte!


Ska det vara som att dra en vinstlott eller en nitlott på Lotto om du ska få ta emot besök eller inte?




"Tyvärr, du drog nitlotten så nu får du mögla bort i din ensamhet."





Bosätt dig inte i den här kommunen (Norrköping) om du inte trivs med eremitliv!

 





Jag blev så arg när jag hörde det här att jag skrev ett mejl till Nyheterna Öst med en uppmaning att granska hur det är i dom olika kommunerna i det här området och hur dom styrande motiverar att dom har så olika inställning i frågan.

  


#eremitliv #besöksförbud

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards