Alla inlägg den 31 januari 2021

Av Amisa - 31 januari 2021 19:44

Det härliga vintervädret fortsätter och jag njuter av ljuset av snön och solen. Dagarna blir också allt längre, jag kan se skillnaden från vecka till vecka. Nu blir det inte riktigt mörkt ute förrän vid 17-tiden och det är så stor skillnad från hur det var för någon månad sedan då mörkret kom redan före 3-tiden.




Jag älskar snön och vintersolen och det verkar som om det här vädret kommer hålla i sig också framöver för ett tag.

        




Det är mycket folk som åker skidor eller promenerar vid Himmelstalund.

 




Taborsbergs herrgård med anor från 1700-talet då det beboddes av en adlig familj. Senare drevs här ett församlingshem och nu är det en förskola för traktens barn.

 




Karlshovsskolan som är en skola för låg- och mellanstadiebarn. Den har nyligen renoverats och fått en ny utbyggnad.

 




Så härligt med den sista eftermiddagssolen!

 




Så här på vintern när solen står lågt ner på himlen brukar jag tänka att jag borde bo längst upp i något höghus, dit solens strålar når lite längre på eftermiddagen.

 




Här skulle jag kunna bo - högst upp med en inglasad balkong där jag kunde dricka mitt eftermiddagsfika!

 




I pulkabackarna är det också full fart just nu.

 




Min bil är helt översnöad, men det gör inte så mycket. Jag har inte tänkt att åka någonstans dom närmaste dagarna, men kanske det vore bra att gräva fram den innan det blir töväder och snöntäcket förvandlas till ett tjockt islager runt bilen.

 




Ha det gott i vinterSverige!

Av Amisa - 31 januari 2021 14:28

Jag hade lite garn som kommer från en lägenhet jag varit med och tömt. Nu tänkte jag att det är bra om det kommer till användning och att det kunde vara kul att handarbeta lite. Så nu håller jag på med att sticka en väpnarkrage. Jag tycker det är en bekväm och också en praktisk grej då man kan dra upp den över huvudet om det är kallt eller bara ha den runt halsen om det inte är så kallt.





Garnerna jag hittat har lite höstiga färger med olika brun-oranga färger och så en som är mossgrön.

 




Det är kul att handarbeta lite igen, det var länge sedan sist!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards