Direktlänk till inlägg 21 januari 2021

Redo för våren!

Av Amisa - 21 januari 2021 20:36

Idag kom äntligen det paket jag väntat på den senaste månaden. Det en beställning av kläder jag behöver för att kunna börja paddla redan under våren, när vattnet fortfarande är lite kallt.




Det är en torrdräkt med fötter och neopren i ärmslut och upp mot halsen, samt en mössa.





Ett par neoprenstövlar i stor storlek så att det också ska få plats ett par tjocka sockar i dom.





Och vantar. Allt för att skydda mot det kalla vattnet, särskilt om jag skulle råka dråsa i. Det blev ganska varmt att prova hela den här stassen på, även om dräkten inte har något tjockt foder utan ska användas med andra kläder.





Nu är också vanten på.





Den senaste veckan har vi haft minusgrader och lite snö, men sedan igår är här plusgrader igen och snön har regnat bort. Nu väntar jag bara på vårsol och längre dagsljus så att jag återigen kan ge mig ut och paddla.


Vår vinter hittills. Den dög knappt till pulkaåkning.






Den här är vad jag längtar efter.

   




Det känns fint att få längta........tänk vad jag kommer uppskatta det här, när det äntligen blir dags igen!

  

 


#längtan

 
 
Åke

Åke

22 januari 2021 04:29

Så bra rustad du blir. Vi får väl se bilder, första gången jag kikar in här. Synd jag inte fick rösta på den goa lutfisken.

http://www.nacka144.se

Amisa

22 januari 2021 11:48

Det är inte för sent att rösta så gör gärna det.

Tack för ditt besök, kul att du hittade hit!

 
wiper

wiper

22 januari 2021 07:38

Vilka bra skyddskläder du köpt. Härligt att vara förberedd inför paddlingen. Det är verkligen inte många dagar man haft med snö. Hoppas våren kommer tidigt.

Vackra naturbilder du visar upp.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

22 januari 2021 11:54

Ja, det känns härligt att jag inte behöver invänta sommaren innan jag kan få börja med paddlingen igen, saknar den jättemycket!

Ha en fin helg och låt oss hoppas på lite solsken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards