Alla inlägg den 21 januari 2021

Av Amisa - 21 januari 2021 20:36

Idag kom äntligen det paket jag väntat på den senaste månaden. Det en beställning av kläder jag behöver för att kunna börja paddla redan under våren, när vattnet fortfarande är lite kallt.




Det är en torrdräkt med fötter och neopren i ärmslut och upp mot halsen, samt en mössa.





Ett par neoprenstövlar i stor storlek så att det också ska få plats ett par tjocka sockar i dom.





Och vantar. Allt för att skydda mot det kalla vattnet, särskilt om jag skulle råka dråsa i. Det blev ganska varmt att prova hela den här stassen på, även om dräkten inte har något tjockt foder utan ska användas med andra kläder.





Nu är också vanten på.





Den senaste veckan har vi haft minusgrader och lite snö, men sedan igår är här plusgrader igen och snön har regnat bort. Nu väntar jag bara på vårsol och längre dagsljus så att jag återigen kan ge mig ut och paddla.


Vår vinter hittills. Den dög knappt till pulkaåkning.






Den här är vad jag längtar efter.

   




Det känns fint att få längta........tänk vad jag kommer uppskatta det här, när det äntligen blir dags igen!

  

 


#längtan

Av Amisa - 21 januari 2021 13:45

En person som lyste klarare än dom flesta vid presidentinstallationen igår i Washington var den unga poeten Amanda Gorman som framförde en dikt. Den heter ”The Hill We Climb” och rör teman som handlar om att försvara demokratin och att verka mot förtryck.




 





Se Amanda Gorman framföra sin dikt:

Amanda Gorman läser poesi vid Joe Bidens installation vid Capitolium





Jag har hört att denna 22-åring är mycket intresserad av politik och att hon har ambitionen att bli president någon gång i framtiden. Hon sägs sikta på valet 2036 och jag hoppas att vi får se henne igen, någon gång i framtiden!

      


#poesistjärnan

Av Amisa - 21 januari 2021 13:13

Förhoppningsvis blir detta det sista vi ser av Trump på ett tag!



Det är en samling av klipp där Alec Baldwin i programmet SNL parodierar Donald Trump. Det gör han så trovärdigt att man nästan kunde tro att det är originalet själv som man ser. En rolig sekvens är när Trump googlar "ISIS" inför något möte han ska ha. Han har ingen aning om vad det handlar om.

  




Alec Baldwin i en sketch med en valdebatt mellan Trump och Clinton. Clinton väljer att inte säga något eftersom Trump är så duktig på att trampa i klaveret utan hennes hjälp.

 





”41 Times Alec Baldwin Absolutely Nailed Trump”: (https://youtu.be/rcDQe0rpmi0):






I den här intervjuen berättar Alec Baldwin om den Twitter-fejd som sedan utbröt mellan Trump och honom med anledning av att hans parodier på SNL.




The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, ”Alec Baldwin on His Epic Twitter Feud with President Trump”; (https://youtu.be/7W-JKPN9zos):





Allt snack runt Twitter-fejden uppmärksammades sedan på Emmy-galan av flera av artisterna där. Dom passade på att skämta lite till!




Guardian News, “How Donald Trump was mocked at the Emmys”; (https://youtu.be/FP-a2QaCvHA):






Och till sist en liten avskedssång........



Maestro Ziikos, “Donald Trump Sings I Will Survive”; (https://youtu.be/PNotVJzdrOM):


#trumpparodi

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards