Direktlänk till inlägg 7 januari 2021

Helt sjukt!

Av Amisa - 7 januari 2021 21:50

Jag hörde på radion att många Trump-anhängare nu tror att inkräktarna i Kapitolium som ställde till med kaoset som resulterade i fyra döda personer och långt fler skadade, inte var Trump-anhängare utan vänsterradikala som skulle ha klätt ut sig till Trump-anhängare bara för att jävlas med dom. Helt sjukt! Först ställer dom till med upplopp och sedan skyller dom på någon annan. Dom beter sig ungefär som småbarn som bråkar i sandlådan. ”Neheedå, det var inte jag. Det var Mållgan”.




Livin' la vida loca?

 




Konspirationsteorierna, det sjuka ledarskapet, ansvarsbristen hos dom inblandade och dom uppdiktade historierna går vidare. Jag hoppas dom kommande tretton dagarna går fort och utan att fler människor måste sätta livet till!


#konspirationsteoriernafortsätter

 
 
wiper

wiper

8 januari 2021 09:05

Ja du detta är bedrövligt. Jag hoppas verkligen att dessa dagar går fort för man vet inte ändå vad Trump kan hitta på. Konstigt att så många arbetat för honom när dom nu går ut och säger att han är ett monster. Så sant det du skriver

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

8 januari 2021 17:47

Jag tror att många av hans medarbetare och partikamrater är rädda för honom och för det stora inflytande han har på många republikanska väljare. Nu när några gått före och vågat vända honom ryggen, så blir det lättare för andra, räddare personer, att följa efter och göra likadant.

Att dom varit rädda eller tänkt taktiskt om sin framtid är förståeligt, för Donald Trump är en farlig person att vara ovän med.

Kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 januari 2021 09:26

Man tror inte sina öron och mest konstigt är att många tror på skiten och lockas att följa den där konstiga människan. Usch världen är så skrämmande nu. Inte bara farsoter och elände.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Amisa

8 januari 2021 17:36

Ja, man undrar ju över att inte fler ser och förstår att Trump inte är mentalt frisk, utan beter sig som ett litet egocentrerat barn. Det är normalt då man är två år, men varken normalt eller önskvärt då man är 74 år gammal och president över en av världens mest inflytelserika länder.

Ha en trevlig helg! Kram!

 
wiolettan

wiolettan

8 januari 2021 09:46

Jag kan inte begripa mig på dessa personer. Varför bråka och ställa till det? Kan det vara så trevligt att förstöra och förgöra? Människan är en märklig skapelse på många sätt. Eller hur hon har blivit. Hon skapades verkligen inte sådan.
Jag hoppas som du att det ska gå bra dessa dagar och att övergången sker utan mera bråk.
Trevlig fredag önskar jag dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

8 januari 2021 17:32

Kaos på insidan av huvudet reflekteras också i människors yttre värld! DVD dom skapar ett kaos också runt omkring sig.

Ha det bra! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards