Alla inlägg den 18 december 2020

Av Amisa - 18 december 2020 16:18

Idag är det visst den fula jultröjans dag. Vi har länge sett fula jultröjor i fjantiga amerikanska julfilmer, men i Sverige var det först i och med filmen om Bridget Jones som svenskarna på allvar tog till sig idéen om att sätta på sig en speciell jultröja. Själva grejen verkar också vara att tröjan ska så ful och töntig som möjligt. En del kanske gör den själv och då blir vurmen lite lättare att förstå.


Själv har jag inte tagit till mig den här traditionen. Som den minimalist jag är så tycker jag det verkar fullständigt onödigt att ha en tröja som bara används en gång om året och antagligen ska man nog ha en ny kul tröja varje år? Men i Sverige brukar vi alltid gå på alla kommersiella påhitt från det stora landet i väster, så vi får nog räkna med att också det här kommit för att stanna under avsevärd tid framåt.




Jag gillar motsättningen i den här bilden - Den glada gullinuttiga tröjan och hans sura, ogillande uppsyn!

  

 




Här någon som paketerat sig själv.

 




Och så årets Tegnell-tröja med budskap om att hålla avstånd trots att det är Jul.

   




Se fler fula tröjor på Svt:

Den fula jultröjans dag


#fulajultröjansdag

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards