Alla inlägg under oktober 2020

Av Amisa - 3 oktober 2020 16:03

Det finns så otroligt mycket att vara tacksam för i livet!!!

      




Tacksam över den nya dagen som står för dörren! Den inbjuder till nya äventyr...

    



Tacksam för den fantastiska naturen!

   



Tacksam för vattnet som ger liv till oss alla!

 



Tacksam för tron som bär mig genom livets svårigheter!

 



Kärleken vinner alltid, den är alltid starkare än all världens hat och ondska!

 




Tacksam över min kropp som bär mig igenom det här livet!

Tack för lång och trogen tjänst, jag ska försöka bli bättre på att ta hand om dig Old Faithful!

 




Tacksam för dom kloka människor som gått före oss och som danat vår väg mot ett bättre liv och som ibland pliktat med sina liv för detta arbete!

   




Tacksam över att det finns mat som mättar min hunger!

 



Tacksam över att det finns dryck som stillar min törst och ger mig energi att fortsätta på vägen!

 




Tacksam för att jag varje dag har tak över huvudet!

 




Tacksam för vackra och tänkvärda saker som medmänniskor skapat för att lysa upp vår tillvaro!

   



Tacksam för saker vi behöver för att vårt fysiska liv ska bli lättare och tänk så bra att dom sedan kan återanvändas på olika fiffiga sätt!

 



Tacksam över att det finns trevliga människor som gör mig sällskap genom livet!

 




Och tacksam över den tid jag fått tillsammans med älskade människor som nu gått vidare till en annan dimension i Universum!

"Med ditt ljus kommer jag vandra vidare! Jag älskar dig!"

 



Och jag önskar kärlek och ljus till dom som vandrat vidare! Må dom ha frid i sinnet!

 




Tacksam över livets lärdomar!

"Älska, acceptera och lita på dig själv!"

 




Gå med Den Högre Makten i ditt hjärta och låt den leda dig på livets väg!

Gör så även den dag då du inte riktigt kan se så långt framåt som du skulle önska!

 

Av Amisa - 3 oktober 2020 15:16

Moojiji


  




Det Moojiji pratar om i den här videon är något jag själv upplevt inte minst under min pilgrimsvandring i Spanien förra året. Jag kunde uppriktigt skriva under på att jag trodde på Den Högre Makten och litade på att den skulle hjälpa mig om jag fick behov av det, men det var mest mitt intellekt som sa mig det och det var inte riktigt ordentligt förankrat i min kropp, i min magkänsla, att den aldrig skulle tillåta mig att komma till skada på något sätt. Det var något jag snart lärde mig längs vägen, att det alltid gavs en lösning till alla problem och faror som dök upp och efter några veckor räknade jag alltid med att bli räddad oavsett vad jag råkade ut för. Att känna tryggheten ända in i kroppen är något mycket djupare än att bara förstå den med huvudet!


Jag känner också igen det han säger om att vi ofta utsätts för prövningar där det testas om vi verkligen lever upp till det vi anser vara rätt. Att veta vad som är rätt är inte samma sak som att alltid välja att handla på det sättet när vi ställs inför en sådan situation i livet! Det är ett ständigt pågående lärande där testerna blir lite svårare för varje gång, men där man också snabbt lär sig och blir allt bättre på att hantera livet om man väljer att ta del av detta lärande och uppskatta dom positiva effekter det har på ens liv.





Moojiji, ”Living by Trust”; (https://youtu.be/3fAjVeGwyKg):

Av Amisa - 3 oktober 2020 15:11

Ytterligare en vacker sång sjungen av Irma Schultz Keller.





Irma Schultz Keller, ”Håll om mig”; (https://youtu.be/QRE-YluqKAA):

Av Amisa - 1 oktober 2020 21:00

Ibland blir inte livet som vi tänkt oss det tror jag är en lärdom som många av oss gjort, inte minst under Coronan som ingen av oss kan påverka hur mycket vi än vill. Det ända vi kan göra är att acceptera det som sker och ha tillit till att det snart kommer en bättre dag........





Det här är en väldigt fin sång framförd av Irma Schultz Keller, texten är skriven av Ylva Eggehorn.


  



När livet inte blir som vi har tänkt oss

 

När livet inte blir som vi har tänkt oss
vad gör vi med vår bitterhet o skam
Om hoppets Gud får bära oss igenom
kan trots allt nåt nytt få växa fram


Vi ska springa fram mot nya möten
och bli lurade minst en gång till
Men tilliten som Kristus vunnit åt oss
är större än all makt och ondska vill


På blodig jord ska träden lövas åter
utan försyn för våldets grymma grin
Men när tyrannerna sitt slut begråter
står skogen kvar i höstens guld och vin


Vi ska springa fram mot nya möten
och bli lurade minst en gång till
Men tilliten som Kristus vunnit åt oss
är större än all makt och ondska vill


Det finns ett hopp som aldrig ska gå över
trots alla ärr av bitterhet och sorg
Ett hopp som ej de mäktiga behöver
men barnen hemma på sitt eget torg


De ska springa fram mot nya möten
och bli lurade minst en gång till
Men tilliten som Gud har skapat i dem
är större än all makt och ondska vill


Text: Y. Eggehorn



      



Irma Schultz Keller, “När livet inte blir som vi har tänkt oss”; (https://youtu.be/0QlU4pg5t-Q):


Av Amisa - 1 oktober 2020 20:50

Om jag fick en så här nära uppvaktning av ett gäng späckhuggare, så skulle jag nog bli väldigt nervös och orolig! Men den här simmaren har kanske träffat på dom här späckhuggarna förut, för hen verkar lugnt ligga kvar och plaska runt. Själv hade jag fått väldigt bråttom upp ur vattnet......




 




Orcas approaching swimmer FULL VERSION (unedited); (https://youtu.be/gVmieqjU0E8):

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards