Direktlänk till inlägg 23 oktober 2020

När kan jag börja paddla igen?

Av Amisa - 23 oktober 2020 21:07

Höstmörkret sveper sig snabbt runt oss, som en tjock filt, och jag undrar "När kan jag börja paddla igen?". Jag antar att det borde gå bra att börja igen i maj, men herregud det är ett halvår dit! Hur ska jag överleva vintermörker och Corona ända tills dess?




Här en bild från en paddlingsdag i slutet på september. Hur ska jag stå ut med att vänta på detta i ytterligare ett halvt år? Jag har redan väntat i nästan en månad och det känns som en månad för mycket!

 




Jag börjar fundera på vad jag behöver om jag skulle vilja börja paddla lite tidigare på våren, kanske under senare halvan av mars eller i april när dagsljuset vänder åter. Det finns tydligen folk som paddlar också mitt i vintern och då behöver man torrdräkt, kajakstövlar och kajakhandskar som skyddar mot vätan och kylan.



Torrdräkt. Urdyrt och svårt att få tag på om man är en kurvig kvinna i sina bästa år! Små fetknoppar förväntas inte vara sportiga eller att gilla uteliv och specialkläder finns sällan i stor storlek.



Kajakstövlar. Det går nog lättare att införskaffa!


   



Och kajakhandskar. Ja, dom är nog inte heller något problem att införskaffa!

 

Jag får fundera vidare på det och så se hur det känns när vårsolen åter börjar skina, tills dess får jag leva ett tag på mina minnen!

 
 
wiper

wiper

24 oktober 2020 09:52

Förstår att det är trist att du nu måste ha uppehåll i paddlingen. När man har nåt man brinner för så är det tråkigt och du upplever ju så mycket natur och man mår bra och blir harmonisk

Jättevacker bild!. Jag själv ser fram emot nästa år dom vi kanske följer med min son på en båttur

Vilka bra kläder det finns om du vill börja paddla tidigare.

Ha nu en skön lördag och helg
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

24 oktober 2020 12:47

Jag hoppas du kan träffa din son oftare nästa år. Coronan kan väl inte hålla på hur länge som helst?

Själv borde jag kanske vara tacksam för att vi hade en så ovanligt varm och skön höst, nu när Coronan gjorde så mycket annat omöjligt, istället för tänka att något tagits ifrån mig? Sådana tankar gagnar inte någon och kanske kan jag hitta något annat jag gillar att göra över vintern?

 
wiolettan

wiolettan

24 oktober 2020 17:51

Vilken vacker bild av skogen och vattnet.
Så du gillar att paddla. Det höll min ena bror på med mycket då han var yngre.
Det är skönt att vara ute i naturen och jag hoppas att det kan ordnas så att du snart kan paddla igen.
Denna pandemin sätter stopp för en hel del "vanliga saker".
Kram och trevlig helg.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

24 oktober 2020 20:34

Jag paddlade också en hel del när jag var yngre, med sedan har annat kommit emellan. I somras bestämde jag mig för att köpa en uppblåsbar kanot och återuppta paddlandet igen.

Jag förväntade mig att den här Corona-sommaren skulle bli skit, men istället blev det den finaste sommaren på många år. All tid ute i naturen har fått mig att må så bra! Men nu behöver jag hitta något annat att brinna för under den mörka vintern.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards