Alla inlägg den 26 september 2020

Av Amisa - 26 september 2020 21:55

Jag är glad, för idag har jag fått ett svar från min person! Jag skrev ett ganska långt svar tillbaka och jag hoppas att vi kommer höras igen. Jag är fortsatt förhoppnings- och förväntansfull!




Jag har fortfarande lappen kvar på min spegel - den som varje dag påminner mig att ta steg mot det jag vill ha i mitt liv. Ända sättet att komma framåt är genom att utmana sig själv och sitt motstånd, annars är risken stor att man tillbringar ett helt liv stillastående på samma fläck i väntan på döden. Så länge jag lever har jag tänkt att leva fullt ut och inte fega!

 





På lappen står det:

"Move your ass and your mind will follow!"



Vårt motstånd och vår ängslan inför förändringar sitter oftast i hjärnan. Om vi vågar utmana oss, så blir vi oftast positivt överraskade. När människor ligger inför döden är det väldigt ovanligt att dom säger att dom ångrar saker dom gjort i livet, däremot är det väldigt vanligt att dom säger att det finns saker dom önskar att dom hade haft modet att göra.

 

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards