Direktlänk till inlägg 24 september 2020

Förväntansfull!

Av Amisa - 24 september 2020 23:45

I våras gjorde jag något som jag har tänkt att jag aldrig skulle göra – jag anmälde mig till en datingsite. Jag har tänkt att jag absolut inte skulle känna mig bekväm med det och hur troligt är det att jag skulle fatta tycke för någon jag aldrig någonsin träffat. Men jag har en vän som för ganska många år sedan träffade en kvinna via en datingsite och förra året gifte dom sig så helt tydligt kan man träffa den rätta online. Jag svär på att dom två är tvillingsjälar, närmare varann än vad dom är kan man inte komma.




 




I skydd av vårens Corona anmälde jag mig alltså, för jag tänkte att Coronan gör att det är svårt att träffas på riktigt och då har man gott om tid att lära känna personen på djupet innan man behöver bestämma sig för om man vill ses eller inte. Jag fick omedelbums någon som sa hej till mig och ville ha kontakt och det gjorde mig fullständigt vettskrämd och obehaglig till mods, så jag valde att aldrig svara på det. Lite senare kollade jag runt lite i galleriet och såg en del människor som såg trevliga ut, men var alldeles för feg för att själv skicka något meddelande. Efter det har jag över huvud taget inte alls loggat in kollat något mer på siten.


Idag såg jag att en person hade kollat min profil och jag blev nyfiken på vem personen var och loggade därför in. På den här datingsiten får man fylla i massor av frågor, om allt från vilken typ av partner man söker, sin personlighet, till frågor om värderingar om politik, etik, miljö, religion och andlighet, hur man ser på närhet och sex, fritidsintressen, matpreferenser, alkohol- och tobaksvanor – ja frågorna täcker verkligen det mesta man kan komma på. Man kan också skriva små essäer över saker man tycker är viktigt eller berätta om sig själv och sitt liv.


Personen såg väldigt trevlig ut och det visade sig att X och jag matchar varandra till 91%, det tycker jag är väldigt mycket! När jag läser vad personen skrivit om sig själv, så var det nästan som att se mig själv i spegeln. Jag bestämde mig för att ta mod till mig och skicka ett meddelande till vederbörande, med en fråga om X har lust att ha kontakt med mig för att kanske kunna bli vänner (vi hade båda två fyllt i alternativet att vi också söker vänner).


Så nu får jag vänta på svar och hoppas att personen inte blivit överväldigad på samma sätt som jag själv blev i början. Jag får se vart det här tar vägen, men även om det inte blir någon parrelation tänker jag att det i alla fall kan bli början på en fin vänskap.


Nu är i alla fall fröet sått - vad det blir av det, det får tiden utvisa!

 
 
wiolettan

wiolettan

25 september 2020 09:34

Men så roligt och så spännande. Jag hoppas verkligen att det hela faller väl ut.
Jag hade varit gift med min förra man i 35 år cirka, då han avled och några år efteråt kom min nuvarande man in i mitt liv och det har vi inte ångrat.
Det gäller bara att inte gå för raskt fram, ta det lilla lugna.
Hoppas att det blir till din belåtenhet. Det låter hoppingivande.
Kram och trevlig fredag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Amisa

25 september 2020 09:52

Jag tror det kan bli intressant, någon att dela tankar och erfarenheter med. Vi verkar båda lite försiktiga, så kanske det hela blir en vänskap istället för någon himlastormande kärlek, men vänskap är också något väldigt fint!
Jag har en god magkänsla för den här personen!

 
wiper

wiper

25 september 2020 11:18

Det låter spännande och bara man ser upp och är försiktig så funkar det nog. Vet flera som träffat sin partner på datingsighter. När jag var i farten så var det lättare att träffa nån för det fanns så många naturliga mötesplatser. Jag träffade min nuvarande man på en fackföreningskurs och det var en fullträff ;) Men vi var vänner ett tag först så det är ingen dum idé

Hoppas detta faller väl ut för dig. Lycka till!

Ha en fin fredag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

25 september 2020 12:22

Tack så mycket, jag ska vara försiktig!

Kram!

 
Skogsälvan

Skogsälvan

26 september 2020 10:08

Min erfarenhet är tyvärr jättedålig. Har provat mötesplatsen och match men på båda var det bara en massa desperata människor som blev galet på efter att vi skrivit eller pratat i telefon bara en gång, och sen trodde de att vi var ihop liksom. Jag fick totalpanik båda gångerna och stängde bara ner eländet. Aldrig mer. Nu har jag träffat flera dejter utan dessa sidor efter det, och det känns mycket bättre för mig. Men jag vet också flera som träffat sin kärlek via dessa sidor, så jag önskar dej lycka till och hoppas du har bättre framgång där än jag.
Kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

Amisa

26 september 2020 14:54

Det här är inte nån av dom vanliga datingsiterna, den är lite speciell. Dock fick jag känslan av att en hel del av personerna där är ute efter att "fiska" efter tjejer som är hälften så gamla som dom själva och borde inte vara där, men det finns nog en del som är seriösa också. Personen jag blev intresserad av verkar vara seriös.

Jag tänker också att just nu med Coronan är det olämpligt att resa någonstans och då får man gott om tid att lära känna personen innan man bestämmer sig för om man också vill träffas IRL eller inte. Då sker förhoppningsvis inget förhastat som man senare ångrar. Jag förväntar mig inte heller att hitta något mer än vänskap på det här sättet, blir det något mer så är det väl bara en bonus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards