Direktlänk till inlägg 22 september 2020

Norrköping by Night!

Av Amisa - 22 september 2020 23:45

Här kommer lite kvällsbilder från Norrköping.



Här är Värmekyrkan, en konsertlokal.

 



Just nu pågår en kulturfestival i stan. Den kallas Kulturnatten och brukar bara vara under en dag då stan är smockad med folk. På grund av Coronan har man i år bestämt att den istället ska pågå under en vecka, alltså lite mer utspridd. Jag har glömt att kolla programmet, om det är något jag är intresserad av. Vi får se, kanske blir det lite utespring till helgen? Här gör man reklam för eventet i ett av vattenfallen.

   



Förresten är det en av min sons vänner, David, som i år gjort omslagsbilden till programmet.

 



Och här är hans bild för Kulturnatten. Jag tycker det ser lite tomt ut på folk. Norrköping i Coronaskrud?

 



Här är Kärleksparken och Bergsbron i bakgrunden.

 



Det här är ett ganska nytt hus, med mestadels glasfasad ut mot vattnet. Det har vunnit flera priser för sin design, men jag skulle inte vilja bo där! Alla som går utanför kan ju se vad man pysslar med i sitt hem, men jag vill ha ett privatliv när jag är i mitt hem!

 



Uppe vid norra kyrkogården gick jag förbi den här gravstenen som jag berättat om i ett tidigare inlägg. Som ni ser så brinner kärleken fortfarande med en stadig låga.

 




Äkta kärlek försvinner inte för att någon av dom inblandade inte längre finns här fysiskt!

 

 

 

Här är inlägget om mina funderingar om gravstenen:

Vägen vi vandrar

 
 
Ingen bild

Jenny

23 september 2020 08:20

Tycker så mycket om Kulturnatten! Synd att jag inte kunde hälsa på i helgen. Tycker faktiskt att det är helt okej att inte ha en massa folk på bilden. Emellanåt har designen på affischerna varit väldigt mycket mer abstrakt än i år och inga människor. Nu har vi i alla fall några som dansar och spelar 😊

Amisa

23 september 2020 20:20

Till nästa år får du ta initiativ till att starta en Kulturnatt också på din hemmaplan!

 
wiper

wiper

23 september 2020 13:36

Det ser ut att vara en fin kyrka och jag gillar projektionen av noter på fasaden.

Vad bra att dom coronaanpassat kulturnatten. Det var verkligen en fin bild din sons kompis skapat till evenemanget

Jag vill inte heller att folk skall kunna se in i till mig utan man vill ju ha lite privat

Det var en bevingad gravsten. Som du säger så glömmer man aldrig dom som gått bort. Dom lever i ens sinne för evigt

Härligt inlägg

Ha en fin dag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

23 september 2020 20:21

Hoppas även du haft en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards