Alla inlägg den 21 september 2020

Av Amisa - 21 september 2020 23:29

Jag tror vi alla skulle behöva ha en sån här mugg?




 



Det är så många som inte förstår att vi alla är värdefulla och behövs, för att just vi har en plats att fylla på jorden. Vi borde sluta upp med att förminska oss själva och istället våga ta mer plats!




Du är värdefull och det är jag också!

Av Amisa - 21 september 2020 21:39

Akvavadå undrar kanske ni, precis som jag?


Jo här visar en tjej hur hon odlar mycket av familjens mat ute i garaget. Dom är självförsörjande på fisk och grönsaker. Själva idén går ut på att fiskbajset används som gödning för grönsaksodlingen. Det blir billigare och godare än att handla samma mat i affären och dom slipper långa frakter och kemikalier som grönsaker vanligtvis besprutas med.


Så himla fiffigt! Vilken otur bara att jag inte har något garage att hålla på med något sådant i!
Undrar vad dom matar fisken med, det sa dom inget om? Växtdelar?




Fiskodling i garaget.......





...och fiskbajset används som gödning till en grönsaksodling.


 




Se inslaget på Svt

Majas kretslopp i garaget självförsörjande på fisk och grönt




Se hela programmet på SvtPlay om framtidens mat (59 min):

Vetenskapens värld


Av Amisa - 21 september 2020 21:32

Idag har jag varit på linedanceträning igen och det är så kul. Tänk att man kan få motion och ha kul samtidigt!

Nu ikväll hittade jag en dans som jag inte sett förut och som den svenska koreografen Jonas Dahlgren har varit inblandad i att skapa. Jag brukar gilla danser han varit med att skapa, för det är mycket liv och fläkt  danserna och oftast väldigt medryckande musik.




Jonas Dahlgren

 




Och här kommer dansen....

Blood, Sweat and Beer - Linedance (Dance & Teach) - by Karl Harry Winson and Jonas Dahlgren: (https://youtu.be/MwpVbsBP4Nc);

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards