Direktlänk till inlägg 7 september 2020

Paddling i Stora Skiren

Av Amisa - 7 september 2020 23:11

Här kommer lite bilder från dagens paddling i Kanelbullesjön:




Här är gott om fina badklippor.

 



Det var lite molnigt först, men senare klarnade det upp och när blåsten avtog blev det en väldigt blank och fin vattenyta.

 



Här är det enda huset som ligger vid sjön. Jag tror det är ett fritidshus för jag har inte sett några människor här.

 



Jag gjorde ett strandhugg längst inne i kanelbullen och fick för mig att se hur långt det var att gå över landtungan och komma till den del av sjön där badplatsen ligger. Enligt kartan ska det inte vara så långt.

 



Här hittar jag en ordninggjord eldstad, så här finns det tydligen folk som brukar grilla.

 



Det var gott om blåbär, så det fick bli dagens efterrätt!

 



På ett ställe växte det väldigt fin vitmossa.

 




Och efter bara några minuters promenad har jag kommit över på den andra sidan av halvön. Badplatsen ligger straxt bakom udden där, men när jag paddlar dit får jag alltså paddla runt 360 grader för sjön svänger runt. Det är det jag menar med Kanelbullesjön, jag har inte sett det någon annanstans.

 




Appropå detaljer, här finns det tydligen rådjur?

 




Så här ser det ut på min rastplats. Det är så lugnande att höra vågskvalpet!


 




På tillbakavägen vill jag undersöka sjöns norra vik lite mer. Enligt kartan ska det finnas ett vattendrag här som går in i en skogsgöl och sedan vidare ner till en större sjö. Jag undrar om det går att paddla in i gölen, men det är bara en liten bäck som är för smal och grund för att paddla. Den går in här brevid den stora stenen.

 




Och här ligger det en härlig, imponerande stor klippa.

 



Det är för övrigt inte för kallt för att bada ännu - det blev två dopp idag, det sista ett ganska långt!


#vägrahösten

 
 
wiper

wiper

8 september 2020 13:08

Det ser verkligen fantastiskt ut. Njutbart klipp också¨

Ha en skön tisdag
Hälsning Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

8 september 2020 15:30

Ha en fin dag du också och passa på att gå ut i eftermiddagssolen!

 
wiper

wiper

9 september 2020 08:58

Jag promenerar för det mesta 2 gånger/dag. Du har ju paddlingen som håller igång kroppen. Ha det bra

http://wiper.bloggplatsen.se

Amisa

9 september 2020 10:26

Ha det fint du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards