Alla inlägg den 23 augusti 2020

Av Amisa - 23 augusti 2020 22:21

Idag när jag passerade parken på väg ner till stan blev jag påmind om att det just nu är nollningsperiod för dom nya studenterna vid universitetet. I år är det Corona-anpassad nollning som gäller, så dom var uppdelade i många små grupper. Här är en grupp jag mötte.



      



Straxt innan jag mötte dom här såg jag ett annat väldigt coolt gäng i svarta dräkter, någon såg ut som en sjörövarkapten, en annan som en läkare från Venedig under tiden för pesten - alltså med en strut framför ansiktet. Tyvärr var jag inte beredd och hade inte kameran framme då jag mötte dom. Ytterligare ett gäng såg ut som om dom var från yttre rymden med silvriga slängkappor och turkosa asiktsmasker. En stackars hund som skulle passera blev rädd för dom konstiga varelserna och behövde lugnas ner lite av sin matte.


  


Själv har jag idag hållt på med att fixa lite inför en kursvistelse i Stockholm snart, jag har bokat hotell och tåg. Det var en Livsstegen-kurs jag skulle ha varit på i april, men som jag ställde in då på grund av rekommendationerna som fanns då angående resor, men nu ska det väl gå bra att resa till Stockholm, om än med lite försiktighetsåtgärder. Det enda som återstår nu är att få tag på munskydd inför tågresan och läsa igenom kurslitteraturen igen för att fräscha upp den i minnet.

Av Amisa - 23 augusti 2020 11:45

I varje steg vi tar är vi omslutna av den Högre makten (vad vi än väljer att kalla den)!

Den går bredvid oss genom glada händelser, i vardagen och genom svårigheter. Den trygghet man inte kan få av andra eller av staten kan man få här, men det är ett val man gör – att släppa in, tillåta den i sitt liv och välja att följa den vägledning som ges eller att blockera den och kämpa ensam mot det svåra och det som skrämmer.




 




Det är ditt eget val!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards