Alla inlägg den 22 augusti 2020

Av Amisa - 22 augusti 2020 21:26

Nu när jag besöker en plats så kommer mina funderingar på husbil in. Jag tänker "Här är trevligt! Här skulle jag kunna bo ibland om jag bosätter mig permanent i en husbil."


Senast idag tänkte jag så då jag var uppe vid Lilla Älgsjön en bit norr om Norrköping, Här finns ett naturreservat med flera vandringsleder som passerar här, två sjöar en kort bit från parkeringen, en kvart till närmsta affär och att åka in till stan tar ca 20-25 minuter. Här finns jättefina badklippor och vintertid kan man istället åka skridskor eller varför inte spark? Jag älskar att åka spark!



Den här platsen ligger ungefär två minuters promenad från parkeringen. Det är långgrunt och det finns en eldstad.

   



Det bästa i livet är fortfarande gratis och här är det gott om stora blåbär trots att jag såg många bärplockare ute i skogen idag.

 



På andra sidan om sjön finns den här badplatsen, även där många badklippor och i den här sjön är det fullt av stora klippblock överallt, både i sjön och brevid.

     




Och så här fin är utsikten när man åker härifrån! Man ser Bråviken breda ut sig nedanför.

 


 

Ja här skulle jag gärna bo och tänk vad fiffigt att kunna bo på olika platser beroende på var man känner för att befinna sig och vad man vill göra just den dagen!

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards