Alla inlägg den 19 augusti 2020

Av Amisa - 19 augusti 2020 21:58

Jag funderar en hel del på hur jag vill bo och leva mitt liv. Dom två alternativen som känns intressanta är antingen i ett hus på landet eller bo i en husbil.




 


 




Hus har fördelen att där jag kan odla en del mat själv och ha mer utrymme och huset/husen kan också användas till saker som inbringar en inkomst, men ett hus kräver också undehåll, reparationer och skötsel av trädgården och det tar tid och kostar pengar. I en husbil har jag flexibiliteten att kunna bo var jag vill, byta miljö och uppleva nya platser och nya saker hela tiden. Går den sönder kan det också kosta en hel del pengar att fixa det och då mister man både färdmedel och bostad under tiden. Jag skulle ha massor av tid för att vara ute i naturen och det är säkert kul från april till september, men hur kul är det under höst- och vintermånaderna när det blir mörkt klockan tre på eftermiddagarna och är lite småruggigt? Å andra sidan kan man ju dra till sydligare nejder då, men även där är det ju vinter och vädret kanske inte är superbra där heller. Jag är inte någon materialist och gillar idéen med att bara ha det mest nödvändiga, det ger mig en känsla av frihet, något som jag under dom senaste åren känt ett allt större behov av. Jag tycker också om att uppleva nya saker, det är så jag växer som människa.


Mitt funderande över husbil har lett mig till en intressant YouTube-kanal som handlar om just detta.


Annika Elgeskogs YT-kanal:
https://www.youtube.com/channel/UCZBLCZJ2YoL1Lxse_aBjy0w





Och här en av hennes videor, ” Ett år på heltid i husbilen.”; (https://youtu.be/FD--PI56peg):

Av Amisa - 19 augusti 2020 15:12

Det är något med rytmen i det jag gör som är viktigt. Oavsett om jag vandrar eller paddlar så måste stegen eller mina paddeltag stämma för mig, det måste vara min rytm. Jag trivs inte om jag likt en pudel trippar på för att hålla jämn takt med någon annan eller släpar fötterna efter mig av samma anledning.




Jag känner ro och harmoni när frekvensen jag håller är min egen!

 

 

 

 

Av Amisa - 19 augusti 2020 15:09

Hurra!


Efter otaliga dagar med sol och och hög värme så har det nu börjat åska och regna. Det blåser en frisk vind och luften är åter fylld med syre!




 

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards