Alla inlägg den 11 augusti 2020

Av Amisa - 11 augusti 2020 23:41

Under andra veckan i augusti varje år kan man se ett himlafenomen, Perseiderna. Det är ett meteorregn som ser ut som lysande streck över stjärnhimlen. Det orsakas av grus- och iskorn som sveper in i jordens atmosfär och av friktionen bildas då hetta som visar sig som streck på himlen. För att kunna se det behöver man vara på en riktigt mörk plats.



 



Se mer på Svt:

Meteorsvärmen Perseiderna gör entre över jordklotet


#meteorregn


Av Amisa - 11 augusti 2020 23:22

Ikväll har jag varit och firat syrran som fyller år idag. Hon bjöd på hembakat blåbärspaj, namnam!







Sen har jag också lagat mina solglasögon som pajade häromdagen när jag var ute och paddlade. Märkligt nog ramlade varken skalmen eller den pyttelilla skruven i sjön och sån tur var hade jag med ytterligare ett par glasögon i bilen. Det var ju lyckosamt så jag slapp att köra blind hem. Jag tyckte den här bilden blev så rolig, ser ut som en smiley gubbe. Så lättroad är jag, Tihi!

Imorgon hoppas jag det blir lite paddling igen, can't wait!

Av Amisa - 11 augusti 2020 14:20

Lyssnar på Sommar där det idag är en ishockeyspelare som heter Emma Eliasson som pratade. Passar också på att lösa lite korsord, dricka te och käka lite bär från trädgården. Det är en väldigt avkopplande kombination!




Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards