Alla inlägg den 8 augusti 2020

Av Amisa - 8 augusti 2020 23:06

 

 

Khalil Gibran

 

Do not love half lovers
Do not entertain half friends
Do not indulge in works of the half talented
Do not live half a life
and do not die a half death

 
If you choose silence, then be silent
When you speak, do so until you are finished
Do not silence yourself to say something
And do not speak to be silent
If you accept, then express it bluntly
Do not mask it
If you refuse then be clear about it
for an ambiguous refusal is but a weak acceptance


Do not accept half a solution
Do not believe half truths
Do not dream half a dream
Do not fantasize about half hopes


Half a drink will not quench your thirst
Half a meal will not satiate your hunger
Half the way will get you no where
Half an idea will bear you no results


Your other half is not the one you love
It is you in another time yet in the same space
It is you when you are not


Half a life is a life you didn't live,
A word you have not said
A smile you postponed
A love you have not had
A friendship you did not know


To reach and not arrive
Work and not work
Attend only to be absent
What makes you a stranger to them closest to you
and they strangers to you


The half is a mere moment of inability
but you are able for you are not half a being
You are a whole that exists to live a life
not half a life”

  


― Khalil Gibran


Av Amisa - 8 augusti 2020 10:30

Vädret just nu med mycket värme och lite blåst, bjuder på väldigt fin paddling. Igår var jag vid sjön Ormlången, nordost om Finspång.




Där startade jag min paddling i Limsundet strax efter Lotorpsån.

   



Jag paddlade längs sjöns västra sida på uppvägen. Där var det mycket skog och kanterna var ganska branta. Sjön är ganska rak i nedre änden och det finns inga vikar att utforska på denna sida. Lite längre upp i sjön ligger det en del småöar. En del av dom ser ut att funka för strandhugg och övernattning om man så önskar.

 



Jag lyckades skrämma upp en stor sjöfågel av något slag, troligtvis en häger. Sedan flög den framför mig under nästan hela min resterande paddling. Jag lyckades tyvärr inte fånga den på bild då den hela tiden stack innan jag kom tillräckligt nära och kunde hinna få fram kameran.

   



På tillbakavägen följde jag sedan sjöns östra sida och den var mycket mer lämplig för strandhugg och övernattningar och den vägen var roligare att paddla.

 



Jag tänker att naturen på många ställen ser så förunderlig och vacker ut, det är som en konstinstallation skapad av den högre makten.

   



Framåt kvällen mojnar det helt och sjön blir helt spegelblank.

   



Jag möter en annan kvinna som liksom jag är ute på en avstressande sjötur.

 



Jag älskar när det är så här spegelblankt och jag glider fram nästan ljudlöst. Just då känns det som om det här är meningen med livet! 

  

   



Mera konstinstallationer av Moder Jord?

   



Och står det inte en uroxe där i vattenbrynet?

  

 



Till slut är jag tillbaka där jag började vid iläggsplatsen vid Yxviken. Nu återstår att få kanoten torr och inpackad i bilen igen. Efteråt blir det ett dopp i den ljumma sommarkvällen.

  

 



På vägen hem stannar jag till vid den stora sjön Glan strax norr om Norrköping. Jag förundras alltid av det speciella ljuset här.

 

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards