Alla inlägg den 4 augusti 2020

Av Amisa - 4 augusti 2020 21:48

När jag har varit ute i naturreservaten har jag sett en hel del träd som inte mår bra utan som verkar vara döda. Jag antar att det är granbarkborrarna som ställer till det.


Jag tror det är kommunens mark och kan inte förstå att man inte tar bort dom sjuka träden och sätter upp fällor för granbarkborrarna innan detta otyg sprider sig ännu mer. Så gör ju andra skogsägare, varför kan inte kommunen också göra det som behövs? Undrar om man kan anmäla förekomsten till kommunen, ifall dom inte är medvetna om vart på deras (vår) mark det finns?



Det är bitvis gott om torra, döda träd.

 



Så småningom trillar hela barken bort.

 

Av Amisa - 4 augusti 2020 21:32

Idag har jag varit och rekat två sjöar som jag nog kommer paddla i, en stor sjö och så en liten som har en väldigt trevlig badplats.



Här är den stora, flikiga sjön, här kan man paddla i många timmar. Jag hade problem att hitta till badet för vägen var dåligt skyltat och går genom ett villasamhälle och jag åkte fel på två ställen innan jag kom fram. Jag hittade en bra iläggsplats lite på sidan om själva badplatsen.

   



Och här är den lilla sjön som nog passar bäst om man har med sig sällskap och ska turas om att paddla, då är det ju bra om man inte är borta i flera timmar.  Det är en trevlig plats att bada på för här finns en naturlig strand på en sida och resten av den östra änden av sjön består av flata klippor där man kan bada och sola. Solen ligger på ända tills den går ner och när jag åkte därifrån var det fortfarande en hel del människor kvar som höll på att grilla och ha det mysigt.

     

Av Amisa - 4 augusti 2020 10:35

Den här kvinnan som gör pole dance blir jag så sjukt imponerad av! Det ser nästan ut som om hon svävar fram i luften, knappt utan att ens vidröra stången och samtidigt förstår jag ju att det här måste vara väldigt ansträngande att utföra dessa fantastiska rörelser.



     



Jag blir imponerad när jag ser någon göra något som dom verkligen brinner för och här är den här kvinnan verkligen i sitt esse, med fullständigt flow i sin kropp.



Se denna otroligt smidiga leopardkvinna utföra sina konster på stången!




'Lady Grinning Soul', by David Bowie - spinning pole dance choreography; (https://youtu.be/dsUQl2Y-rD0):

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards