Alla inlägg den 2 augusti 2020

Av Amisa - 2 augusti 2020 19:44

Efter dom senaste dagarnas diskussioner om vad sniglarna egentligen håller på med där dom ligger tätt ihoprullade, så tänker jag att vi kanske har något att lära oss av dom?


Det verkar ju väldigt innerligt och vackert till skillnad mot det som många människor ägnar sig åt (som ibland bara är in och ut på snabbast möjliga tid tillsammans med någon dom knappt känner).




SNIGLARS PARNING; (https://youtu.be/BBwmvopw79k):

Av Amisa - 2 augusti 2020 13:32

Den här videon är så rolig, bebisen kommunicerar som om han vore en vuxen med ord, miner och gester.



Här är det verkligen tvåvägskommunikation!



 




Viral video of baby talking to his dad will melt your heart; (https://youtu.be/CejhQC9hUO8):

Av Amisa - 2 augusti 2020 13:00

Igår var jag ute i en av Kolmårdssjöarna och paddlade. Det var fantastiskt bra paddlingsväder och så härligt att nästan ljudlöst glida runt mitt i härligheten. Här kommer lite bilder.



För att komma till den här sjön måste man gå en bit från parkeringen. Runt omkring är det en riktig John Bauer-skog med stora stenbumlingar.

 


 




Jag tänkte att den här platsen var okej som iläggsplats, lite dyigt på botten men tänkte att jag överlever det. Sedan tänkte jag ta ett bad innan jag skulle paddla, för det var riktigt varmt. Då upptäckte jag att det här var inte någon vidare plats att lägga i båten på för dybotten var fullständigt bottenlös så jag slutade inte sjunka. När jag sjunkit ner till vaderna och kände att jag fortsatte sjunka blev jag förskräckt och tog snabbt några steg tillbaka upp på land igen, men av foppa-tofflorna jag hade på mig, blev det bara en kvar. Den andra försvann ner i sjöns djup och jag var lycklig att inte jag också försvann med den.

 



Till slut kom jag i alla fall iväg ut på sjön och såg den här fina klippan. Jag blir så fascinerad av speglingen som blir vid klippor då vattnet är spegelblankt. Man ser nästan inte var klippan slutar och spegelbilden tar vid.

   



Sedan paddlade jag förbi en hel del hus, många jättefina, men det var fullt med folk där så jag ville inte fota på så nära håll att folk kände sig beskådade.

 



Här har jag hittat en bra rastplats där man både kan gå i land och bada utan att bli uppslukad av underjorden. Här var det istället en klippa och sand där man kan ta sig upp.

 



Och så här glad ser jag ut efter ett svalkande dopp i värmen.

 



Utsikten från rastplatsen. Jag mötte väldigt många som var ute och paddlade, typ tjugo kanoter, och så här framåt kvällskvisten var det många som slagit upp tält och gjorde läger för natten. Jag tänker att annat var det när jag brukade paddla i min ungdom, jag kan inte påminna mig om att vi någonsin mötte andra  som var ute i kanot. Tiderna har förändrats och det är kul att folk hittar ut i skogen nu!

   



Helt plötsligt kommer en flytbrygga med motor och kör förbi. Jag såg dom tidigare i en liten vik längre upp i sjön, dom är ute och fiskar.

 



När jag kommer tillbaka där jag började min resa, lägger jag till längre ut på en udde. Där är lyckligtvis sandbotten längst in vid land och ingen dy, men nu blir det lite längre väg att bära båten tillbaka till bilen.

 



Trots att klockan nu var ca 20:30 så var det fortfarande ljummet i luften, vindstilla och inte en enda mygga. Hade jag haft en sovsäck, liggunderlag och lite mer mat med mig så hade jag gärna sovit över där till imorgon. Det var så härligt att jag hade klarat mig under bar himmel.

   



Här är en liten videosnutt jag spelade in på rastplatsen precis efter att flytbryggan körde förbi (därav vågskvalpet).





Nu återstår bara den stora frågan. Ska jag paddla imorgon igen? Även imorgon ska det bli varmt och inte så mycket blåst, men däremot mulet. Jag gissar att inom dom närmsta veckorna så är nog sommarvärmen över för den här sommaren, så jag borde kanske passa på, för det är så underbart härligt att paddla och jag mår bra i hela själen av det!
 

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards