Direktlänk till inlägg 29 juli 2020

Soluppgång!!!

Av Amisa - 29 juli 2020 13:00

Jag tänker på alla bra saker som ligger framför mig.......

 



Under dom senaste åren har augusti varit en väldigt viktig månad för mig, då stora insikter kommit till mig och jag känt mod att göra stora förändringar i mitt liv.


För fyra år sedan kände jag mig äntligen beredd att våga vara sårbar igen och släppa in nya människor i mitt liv, trots jobbiga erfarenheter tidigare i mitt liv.


För tre år sedan bestämde jag mig för att lämna ekorrhjulet och en trygg anställning för en oviss men spännande framtid. Sedan började jag läsa psykologi på högskolan, för jag ville förstå bättre hur vi människor fungerar.


För två år sedan hade jag under ett halvårs tid letat efter en terapeututbildning som kändes rätt för mig, men utan att hitta den. Jag bestämde mig för att ha tillit till att det skulle lösa sig bara jag inte oroade mig och sedan hände undret. Helt plötsligt startade en ny utbildning i gestaltterapi (som jag letat efter tidigare) på en plats helt nära mig. Jag fick möjlighet att träffa läraren på ett seminarium och kände direkt att denna utbildning var helt rätt för mig, jag fick så goda vibbar av honom. Veckan efter började jag på utbildningen......


För ett år sedan bestämde jag mig i augusti för att det äntligen var dags att ta mig tiden att ta itu med min gamla dröm att pilgrimsvandra 800 km på El Camino Frances i Spanien. Månaden gick sedan åt till att förbereda mig med gåträning, mental träning, leta praktisk information om vandringen, boka biljetter och skaffa all utrustning jag behövde för att klara detta äventyr för jag har aldrig gjort någon längre vandring tidigare.



Nu undrar jag vad årets augusti kommer att föra med sig?

 

Jag hoppas det kommer att hända goda och oväntade saker också den här gången och att jag får klarhet om vad nästa steg på min livsresa ska bli! Just nu har jag ingen susning om det och det känns helt okej, jag har tillit och behöver inte veta allt i förväg.

 

      


 
 
Natascha

Natascha

29 juli 2020 13:06

Jag hoppas att det blir något roligt för dig även i år.. Speciellt i dessa tider 🙏 man behöver någon extra

http://Natascha.bloggplatsen.se

Amisa

29 juli 2020 13:34

Tack så mycket, önskar dig också en bra tid trots Coronan! Jag tror att jobbiga upplevelser också har goda lärdomar att ge oss och kanske vi omvärderar vissa saker i vårt liv?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards