Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Amisa - 5 juni 2020 20:26

I norra Norge rasade igår en massa jord ner i havet och tillsammans med det också åtta hus, sån tur var skadades inga människor. De var en kustremsa på 650 meter där marken gav vika. Den bestod av kvicklera som gled iväg. Även i västra Sverige finns en del områden som har det här problemet.




 



Se inslaget på Svt:
Stora skador efter jordskred i Norge

Av Amisa - 5 juni 2020 17:16

Jag diggar Wilmer X, gillar deras bluesrockstil och tycker också att dom är bra på att skriva texter på svenska, vilket många andra artister är rätt dåliga på. Här kommer några av mina favoritlåtar:




Wilmer X, ”Håll flamman levande”:


https://youtu.be/Fu9ZCNL-MMw




Wilmer X, ”Slaget om en flickas hjärta”:


https://youtu.be/b5_Ft_4cwFM




Och när jag letade efter dom låtarna såg jag att dom nyligen också livestreamat en konsert.


Wilmer X - Livestream direkt från KB, Malmö 200425 (konserten börjar vid 9:30):


https://youtu.be/PFztmYq9tag



I Skåne uttalas bandnamnet ”Wilmer kryss”. Det hade jag ingen aning om, tänk vad man får lära sig på Wikipedia!


#wilmerx

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards