Alla inlägg den 19 april 2020

Av Amisa - 19 april 2020 20:27

Och så har Laleh skrivit en ny låt för att peppa oss att kämpa vidare…..




LALEH - Det Kommer Bli Bra (official audio):


https://youtu.be/hg9egdjScLs


#laleh #pepp

Av Amisa - 19 april 2020 20:26

Det är inte bara elände i Coronans tid, det finns också glädjehistorier som den om 92-åriga Kjell och hans fru Gun som båda överlevde Corona-viruset:


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/kjell-och-gun-overlevde-covid-19



 


#överlevare

Av Amisa - 19 april 2020 18:55

Idag har solen lyst från en klarblå himmel och träden i stadens parker har exploderat i sina allra vackraste färger! Här kommer lite bilder:



 


 


 


 


 


 


 


 


 



Och så en intressant fasad som jag aldrig lagt märke till tidigare. Eller så är den kanske ganska nymålad?
Det här är ett kulturhus i staden och teatern har lite lokaler här också, så kanske är det porträtt på deras medarbetare.

   


#vårexplosion

Av Amisa - 19 april 2020 15:46

Jag känner mig stolt och glad över den jag är, vild och fri – ungefär som en ostoppbar naturkraft.
Ungefär som en maskros som inte låter sig hindras av lite asfalt och betong. Vi har alla den här urkraften i oss och möjligheten att komma i kontakt med den.



 



För det mesta har jag också slutat att se tillbaka och känna sorg över det som gick fel eller inte blev av. Nu blickar jag bara framåt mot det nya som är på väg att komma in i mitt liv, vad det nu än må vara. Jag vet att det är något bra, något mycket bra – jag känner det i magkänslan och magkänslan sviker mig aldrig!




Meditation med Neelam Minosha, “I AM GAIA (Moder Jord) - UNAPOLOGETIC, UNASHAMED, WILD AND FREE - THE DIVINE FEMININE RISING”:

https://youtu.be/xAVNAbkfF3I


#ickeurskuldande #oblyg #fri

Av Amisa - 19 april 2020 15:44

I den här gudstjänsten pratas om hur viktigt det är att vi delar med oss av våra erfarenheter och svårigheter genom att våga vara öppna och ärliga.


Det är också anledningen till att jag fortsatte blogga efter att jag i höstas kom hem från min vandring. Bloggen var ursprungligen bara tänkt att hålla min familj och mina vänner uppdaterade om var jag befann mig och att allt var väl med mig, men sen blev det en fortsättning………..




Gudstjänst: ”Delar vi tvivlet, delar vi livet” (predikan börjar vid 9:30):


https://youtu.be/LLE6Dwdg-AU


#delalivet

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards