Alla inlägg den 29 februari 2020

Av Amisa - 29 februari 2020 23:26

Kom just på att det är Skottdagen idag, den dag som tjejer kan fria till sin älskade. Jag gissar att det väl luckrats upp med tiden , så att tjejer nu förhoppningsvis tycker att det är okej att fria vilken dag som helst under året om det det känns rätt.


Det vore spännande att höra om det är någon som tagit tillfället i akt och har friat?
Kommentera gärna!



 


#skottdagen #frieri

Av Amisa - 29 februari 2020 23:13

Nu har vi fått en ny låt att träna på till nästa körträff. Det är den gamla trallvänliga låten ”You’re my inspiration”. Jag gillar verkligen den låten och dess stämmor, så det blir kul att ta itu med den.



Chicago, You’re my inspiration:


https://youtu.be/CRfy1yorkec


#chicago

Av Amisa - 29 februari 2020 10:53

Har ni sett mantor i livs levande livet? Dom är jättehäftiga, glider smäckert runt i vattnet och ser nästan ut som om dom flyger.


För rätt många år sedan var min syster och jag i Oman och en gång fick vi se någonting konstigt som vi aldrig sett förut. Vi såg en stor manta som gång på gång hoppade upp från vattnet och landade med ett rejält magplask. Guiden som vi hade med oss förklarade det beteendet med att mantan fiskade och när han landade med en smäll så blir småfiskarna i vattnet förvirrade och paralyserade och lätta att äta. Jag vet inte om det stämmer för mantor lever väl så vitt jag vet på plankton och dom borde väl gå bra att fånga ändå?




Simmande manta:


https://youtu.be/yfgJx-ShRGI




Jag hittade videor som visar hela grupper med mantor som hoppar upp ur vattnet. Det handlar tydligen om att visa sig på styva linan för att attrahera en partner.



En hel grupp mantor som hoppar:


https://youtu.be/oz6zOyZpYTY



#hoppandemantor

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards