Alla inlägg den 22 februari 2020

Av Amisa - 22 februari 2020 11:15

Jag vill berätta om en sak som hände för ungefär en vecka sedan. När jag mediterade så dök flera personer upp som jag träffat i höstas under min pilgrimsvandring. En av dom var en benediktinernunna som var med och drev ett härbärge där jag bodde. Hon utstrålade så enormt mycket vänlighet och kärlek som hon bland annat delade med sig av under en sångstund med alla pilgrimer, då hon spelade gitarr och sjöng med en klingande stämma. På kvällen sjöng hon igen under en pilgrimsmässa i kyrkan. Jag träffade henne alltså mest under dessa stunder och tillsammans med väldigt många andra personer.


När jag mediterat färdigt så fortsatte hennes energi att finnas med mig. Jag fick hjärtklappning och kände hennes närvaro väldigt starkt, passionen, glädjen och kärleken. Efter en lång stund övergick detta i en känsla av lugn, harmoni och mycket glädje. Jag kände mig euforisk och det här tillståndet var så påtagligt att jag inte kunde somna förrän framåt morgonkröken.


Det händer lite då och då att jag upplever ”kontakt” med andra människor (som jag känner lite bättre) under meditation och drömmar, men det här var lite annorlunda. Det pågick så länge, i flera timmar, och större delen av tiden var jag fullt vaken och inte i något transtillstånd. Jag kände inte att hon kom med något särskilt budskap till mig, utan snarare som om hon var där för att förmedla kärlek, stöd och god energi till mig.




Nedan ser ni bilder från en fiesta i Carrión de los Condes, som firas i juni. Mönster skapas med hjälp av blomblad längs hela processionsvägen. Det skulle vara fint att få uppleva det någon gång!

     


#kärlek

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards