Alla inlägg den 15 januari 2020

Av Amisa - 15 januari 2020 23:46

Dom senaste dagarna har jag varit så vansinnigt trött. Jag sover mer än vanligt och jag drömmer mycket och kommer ihåg mer av drömmarna än vad jag brukar. Härom natten drömde jag att jag hade en hel arme av onda män efter mig och dom letade noggrant igenom varje hus och kom närmare och närmare mig. Jag smet iväg och ökade avståndet, men straxt var dom efter mig igen.


Vad kan då drömmen betyda? Ja uppenbarligen så finns det något som jag vill skapa ett avstånd till, men inte lyckas så bra med. Det är en av dom där sakerna som jag inte kan styra över, jag har redan gjort vad jag kan men utan resultat. Min rationella hjärna säger mig att nu är det dags att acceptera situationen och gå vidare och se framåt istället och oftast känns det som om jag har lyckats med det. Men med jämna mellanrum så tycks det uppstå en MBL-förhandling mellan min hjärna och mitt hjärta och hjärtat lägger alltid in sitt veto mot det kloka beslutet och drar mig baklänges. Min hjärta väntar på att ett mirakel ska ske, men det tycks dröja och uppriktigt sagt så är jag lite trött på mitt hjärta nu. Fast förstås - det har sina ljusa sidor också, faktiskt mest ljusa sidor!

    


Eller som man brukar säga: ”Det är lättare för hjärtat att övertyga hjärnan, än för hjärnan att övertyga hjärtat om vad det vill ha!”. Två steg framåt och ett tillbaks…..
Sån tur är så går det i alla fall mer framåt än bakåt, så någon gång i framtiden kanske hjärnan till slut vinner kampen, dvs om jag inte hinner dö först.



 


#hjärtatvinneroftast

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards