Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Amisa - 11 januari 2020 17:30

Igår tog jag den här fina bilden på fullmånen när jag var ute och gick. Fullmånar infaller alltid i det motsatta stjärntecknet, denna gång alltså i Kräftan. Kräftan är ett vattentecken och alla vattentecken har att göra med vårt känsloliv och vår intuition. Om du är känslig för fullmånar så har du då kanske, förutom svårigheter att somna, kanske känt dig extra känslosam dom senaste dagarna.



  



En del tycker att det bara är humbug men själv har jag känt av svårigheter att sova vid fullmåne ända sedan jag var barn. Om man betänker effekten som månens gravitation ger på haven, som t ex i Engelska Kanalen där havet kan höjas och sänkas med så mycket som 12 meter så är det kanske inte helt märkligt att den också påverkar människokroppen som till 60 % (+- 15 %) består av vatten. För barn är det ännu högre, 80 %. Kvinnors kroppar styrs i hög grad av måncykeln då vi menstruerar var 4:e vecka med stor regelbundenhet (det vill säga, så länge vi inte manipulerar vår menscykel med hjälp av p-piller eller andra hormonpreparat).


#fullmåne

Av Amisa - 11 januari 2020 13:18

Nu har min son och mitt barnbarn kommit tillbaka hem efter en fyraveckors semesterresa till Sydafrika, där dom hälsat på släkt. Just nu cocoonar dom på varsitt håll, barnbarnet med sin mamma som han saknat en hel del och sonen med sin flickvän. Det ska bli spännande att få höra vad dom varit med om!


Min son gillar att göra rappmusik, så här kommer några videos med honom.



Verbalt vanvett:


https://youtu.be/IUKoq4HhGRo




Fallfrukt:


https://youtu.be/mid0y25jRPw



#musik #dendärtim

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards