Alla inlägg den 27 december 2019

Av Amisa - 27 december 2019 11:00

Straxt före julhelgen fick jag en hälsning från min Camino-vän Ken och hans fru. Dom har haft mycket att stå i sedan dom kom hem för dom har flyttat från ett hus till ett annat. Ken och jag hoppades att vi skulle komma till Santiago de Compostela samtidigt för vi sprang ständigt på varandra ända från Roncevalles i början av vandringen och nästan hela vägen till León. Sedan traskade jag i förväg medan Ken skulle möta sin fru i León, spendera några dagar där för att sedan ta bussen några etapper och sedan gå resten av vägen tillsammans med sin fru. Vi trodde båda två att vi snart skulle ses igen, men det blev inte så. Dom tillbringade lite extra dagar i en del spännande städer och kom till Santiago ungefär en vecka efter mig.


Här är Ken och hans fru i katedralen i Santiago, där dom enligt pilgrimstraditionen gick runt statyn av Santiago (Sankte Jakob) omfamnade och kysste honom.

 


Jag hade hoppats att få träffa Kens fru, för han berättade gärna om hur mycket hon hade betytt för honom. Hon är konstnär och verkar också vara en spännande person. Bland annat berättade Ken att dom, tack vare hans fru, dom senaste fem åren fått möjligheten att delta i Burning Man festivalen i Nevada öknen. Konstnärerna har en viktig roll där eftersom dom kommer med idéerna till dom gigantiska figurer som byggs där.


Burning Man-festivalen:

https://www.youtube.com/watch?v=NkGroR7Ixnc


#burningmanfestival #caminodesantiago

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards