Direktlänk till inlägg 5 december 2019

Dags för orakelkort!

Av Amisa - 5 december 2019 17:00

Jag kom på att det var väldigt länge sedan jag drog några orakelkort. Jag har en kortlek som heter Surrender Cards och dom brukar ge mig väldigt bra budskap om vad jag ska jobba med hos mig själv just nu. Jag drog tre kort och fick följande:


Jag ska inte vara alltför otålig, rätt saker kommer ske när det är dags och allt faller på plats.

 



Lita på min magkänsla vad det gäller beslut.

 



Och så bör jag gå ut och röra på mig!

 


Och jag erkänner, det sistnämnda är jag så dålig på den här årstiden. Jag hatar att gå ut när det bara är grått, mörkt, regnigt och halt. Jag borde också flytta någon annanstans för jag saknar verkligen att det inte finns någon skog i närheten på den här sidan av stan. Nästan hela mitt liv har jag haft nära till skogen trots att jag har bott i en storstad, men nu blir promenaden i bostadsområden och med en massa biltrafik i närheten. Jag får inte samma fina upplevelse och goda energi av det. Tipsa mig gärna om trevliga orter med nära till skogen där jag skulle kunna bo istället!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards