Direktlänk till inlägg 2 december 2019

Sprider mina frön.......

Av Amisa - 2 december 2019 21:30

Just nu är jag i ett läge i livet, där jag ännu inte riktigt vet vilken väg jag ska ta härnäst. Det finns påbörjade vägar som jag kan välja att fortsätta, men jag kan också välja helt nya vägar.


Min tveksamhet att fortsätta det jag redan påbörjat handlar om funderingar om huruvida jag i så fall gör det av inlärt beteende eller för att jag verkligen vill det mest av allt? Om jag å andra sidan väljer bort det, gör jag det för att jag är rädd för att misslyckas eller för att det finns annat som drar mer och som skulle göra mig mer lycklig?


 


För några år sedan valde jag att lämna ekorrhjulet och det är något jag vet säkert att jag inte vill tillbaka till. Det kändes så meningslöst, som om jag slösade bort hela mitt liv i väntan på nästa helg, ledighet eller semester. I mitt huvud levde jag hela tiden i framtiden, trots att jag känner att det sunda är att tycka att mitt liv är meningsfullt idag.

HÄR OCH NU!!!


Jag gillar verkligen att jobba men eftersom jag är så allergisk mot ett statiskt liv så borde jag kanske istället arbeta mer i projektform, där man jobbar intensivt med något i ett par månader eller ett halvår, för att sedan gå i mål och hitta ett nytt projekt. Men var hittar man såna projekt att jobba i? Tipsa mig gärna om ni har några bra idéer!


Visst är det fantastiskt att vara så uppe i det man gör att timmarna bara flyger iväg, att se fram mot att gå upp på morgonen och komma igång med uppgiften! Jag vill följa min intuition, nyfikenhet och upptäckarglädje! Mina lyckligaste jobbstunder har varit när jag skapar saker och får fundera på funktion, form, färg och sedan skapa detta med mina händer och lösa problem som dyker upp längs med vägen eller när jag varit med i någon grupp där vi ska sjunga, dansa eller spela teater tillsammans och föreställningen växer fram i en kreativ process. Då är liksom hela min knopp, min kropp och min själ involverade i processen.


Dom senaste åren har jag tänkt att en bra strategi för att skapa mitt Här&Nu-liv är att sprida ut många frön inom dom områden jag nu känner för att utforska. Jag vet då inte vilka frön som det inte kommer bli något med eller vilka som kommer börja gro och växa vidare. När några frön börjar gro, måste jag å andra sidan välja vilken eller vilka jag ska fokusera på. Håller jag på med alltför många saker samtidigt finns risken att det inte blir något med någonting.


Just nu finns det ett land jag skulle vilja spendera tid i och jag gör efterforskningar för att hitta sätt att stanna där ett tag, kanske några månader. Jag gillar verkligen att resa långsamt, lära känna landet och människorna där, upptäcka kulturen: musiken, dansen, maten och religionen. Jag vill också känna att det jag gör känns meningsfullt, så att bidra i något socialt projekt skulle vara fint. Jag har hittat lite intressanta möjligheter och börjat skicka lite mejl för att se hur jag kan gå vidare.


Framtiden får utvisa om några av mina frön tar sig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amisa - 3 juni 2023 15:43


I mitt YouTube-flöde denna morgon dök det upp en video med zenbuddisten Thich Nhat Hanh där han pratar om hur man kan läka, inte bara det som är här och nu utan också det som hänt för länge sedan, ja kanske till och med för flera generationer sedan. ...

Av Amisa - 11 maj 2023 14:50

Nu har naturen fullkomligt exploderat och buskar, träd och växter prunkar av vackra och doftande blommor. Jag tog in några kvistar av hägg och dom luktar så underbart gott. Termometern visar idag på ca 25 grader, men så var den också ...

Av Amisa - 17 april 2023 15:08


Den här båten ser inte ut som dom båtar som vanligtvis syns här i viken, den är rätt liten och grå, varken en fiskebåt eller ett stort lastfartyg. Kanske är det Kustartelleriets båt? Från idag pågår nämligen en militärövning i länen vid Östersjökuste...

Av Amisa - 17 april 2023 14:44

När vårsolen tittar fram längtar jag ut till Kvarsebo och Bråvikens norra strand. Här doftar lite svagt av salt hav och det bästa med Kvarsebo är kanske tystnaden. Här hör man oftare ljudet av en båt än ljudet av en bil. Frid för sinnet! Det...

Av Amisa - 14 april 2023 23:58


Vill du hjälpa mig att be, skänka en kärleksfull tanke och kanske tända ett ljus för en mamma och bebisen hon bär? Mamman mår inte bra just nu och risk finns att bebisen kan komma till världen redan nu, endast 22 veckor gammal. Det är en liten po...

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards