Alla inlägg den 10 oktober 2019

Av Amisa - 10 oktober 2019 21:23

De senaste dagarna har vägarna blivit allt flackare. Man ser kilometervis framåt i ett landskap som hela tiden ser nästan likadant ut. Idag har jag gått 17 kilometer på en sån här väg. Det är jättesvårt att uppskatta hur långt man kommit. Bästa sättet är nog att titta på klockan, för min Caminoapp säger ungefär hur lång tid en sträcka tar att gå. Problemet idag var ju bara att min telefon strejkade och därmed visste jag ju inte riktigt säkert vad klockan var.

Ibland går vandringen på en grusväg brevid en större bilväg. Lite tråkigt, men fördelen är att det med jämna mellanrum sitter avståndsskyltar så man på ett ungefär vet hur stor del av sträckan man har avverkat.

Idag träffade jag två tjejer från Umeå som också är ute och vandrar. Förra året gick de dom första trettio milen från Saint-Jean-Pied-de-Port till Burgos och i år hoppas de komma ytterligare ca trettio mil, svar en bit bortom Léon. Tyvärr blev det inget kort på dom pga mobilstrulet. Hoppas det funkar bättre imorgon!


Igår åt jag frukost på ett café som hade lite gäss och hönor som spatserade runt. Det var lite mysigt tyckte jag.


#elcamino #vandring

[Bild]

Av Amisa - 10 oktober 2019 20:08

Om jag inte bloggar varje dag nu så beror det på att min mobil börjat krångla. Kanske har jag råkat tappa den i backen en gång för mycket eller kanske nattfukten letat sig in i den när jag är ute och går tidigt på morgonen. Mobilen gör en omstart och fastnar sedan med lysande skärm och märkesnamnet och går sedan inte att stänga av. Jag måste vänta ända tills batteriet blivit helt tomt innan jag kan göra en omstart så den blir normal igen. Det tar i värsta fall ett halvt dygn.

Jag håller på att bli förkyld, men i övrigt är allt bra. Imorgon kommer jag passera platsen som markerar att jag kommit halvvägs till Santiago de Compostela.


#elcamino #vandring

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards