Alla inlägg den 14 september 2019

Av Amisa - 14 september 2019 11:00

I förrgår tänkte jag att det nog var dags att dra igång min nya mobiltelefon, som jag inhandlat huvudsakligen för den här resan. Min gamla mobil har på senaste tiden blivit alltför trött och minnet räcker inte längre till (på den heller!)

  

Den nya mobilen är tänkt att vara min antenn till världen hemma och också hjälpa mig med saker som att sköta bankärenden, ev boka rum och biljetter för hemresan, tillhandahålla vandringsguide så jag inte går vilse i Spanien och kanske hjälpa mig att blogga under resan. Sedan började jag plocka ut SIM-kortet från min gamla mobil, för att flytta den till min nya. Noggrann som jag är så hade jag läst instruktionerna som medföljde mobilen och sett att man skulle ha ett Nano SIM-kort. Jag tänkte att mitt gamla kort kanske gick att pilla sönder i ännu mindre delar än vad det redan var, men nej, det fanns ingen stansning för att göra den mindre. Då tänkte jag att jag väl får köpa ett nytt kontantkort som har rätt format, men efter lite googling förstod jag att i alla fall Comviqs startpaket inte innehåller Nano SIM-kort, trots att många nya mobiler kräver detta format. Enda sättet att få ett sådant kort från Comviq är att beställa ett från nätet och leveransen skulle enligt uppgift ta 3-5 dagar att få hem. Otur då för mig att det var knappt 3 dagar kvar till min avfärd!


Mitt gamla jag, hade förbannat min otur och slarv att jag inte sett till att få igång mobilen tidigare, men mitt nya jag tänker att problem finns till för att jag ska lära mig något viktigt av det. Så istället för att bli superstressad av oro, så tänkte jag att det kommer att fixa sig på något sätt och jag funderade mest över vad det var jag skulle lära mig av situationen och vilka alternativ som stod till buds om kortet inte skulle dyka upp i tid före min avfärd. Jag tänkte att kanske lärdomen var att jag skulle lära mig att förbereda mig tidigare nästa gång jag reser någonstans, eller att jag behöver träna min tillit till att allt kommer lösa sig på något sätt, eller att jag kanske borde tillbringa min pilgrimsvandring utan det mediabrus som en mobil tillför.


När jag kom hem kvällen efter så hade jag mirakulöst nog fått ett brev från Comviq, med ett nytt SIM-kort. Det tog alltså mindre än ett dygn efter att jag beställt det och jag behövde inte längre fundera på det. Jag känner att jag hade blivit testad av Gud och att jag klarade testet väldigt bra, för jag blev aldrig väldigt stressad över problemet.

Jag uppfattar också att budskapet från ovan är:

"DU VET ATT DU KAN LITA PÅ ATT ALLT ORDNAR SIG PÅ BÄSTA SÄTT! DU GÅR ALDRIG ENSAM, JAG FINNS ALLTID BREVID DIG PÅ DIN VÄG!"

Jag är tacksam, för jag känner mig så trygg inför min vandring!


 

Min nya mobil....


#tillit


Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards