Alla inlägg under juni 2009

Av Amisa - 17 juni 2009 01:07

Kvällarna börjar bli långa och ljusa och på senaste tiden har min dotter börjat dra ut mig på en extra promenad på kvällen.

Det är bra för återigen har jag höjt mitt veckomedeltal för steg till en bit över 100 000. Vi har många nördiga samtal medan vi går, spånar över filmidéer, animationer, möjliga musiktexter och konstiga teorier i allmänhet.

En dag när det hade regnat ute så blev det givetvis en massa idéer om snigelskämt. Vad sägs om ”Lilla snigen akta dig!” där snigeln sakta masar sig över vägen bara för att bli överkörd, splash, just när han nästan nått andra sidan av vägen. Eller ”Sniglarna demonstrerar” som inspirerades av att sniglarna en dag kröp på led.

/ Amisa
Av Amisa - 13 juni 2009 01:12

För alla som tycker att man inte lär sig så mycket man har nytta av i skolan kommer här ”The Wall”, Pink Floyd’s inlägg i skoldebatten från slutet av 70-talet.

Här framställs skolan som en ”elevfabrik”, där dom försöker forma alla till likadana kopior av snälla, fogliga elever som bara gör det dom blir tillsagda och ingenting annat.

Bilderna är så talande att jag hoppas att ni kan ha lite tålamod med att ljudet är aningen zaggig i den här videon.

Av Amisa - 11 juni 2009 00:27

-”Ja, vi har tagit studenten. Ja, vi har tagit studenten. Ja, vi har tagit studenten,fy fan vad vi är bra!” 

Ja, så lät det när sonen och hans kompisar igår äntligen ”sprang ut” efter tolv år i skolan. Under dom senaste åren har han varit rejält skoltrött och omotiverad, så nu blir det skönt för honom att äntligen få styra sitt liv i den riktning han själv väljer.

Sen är det ju inte så lätt att genast veta vad man vill, det är nog bra att få lite tid och känna efter först så ger det sig med tiden. Hur som helst:

 Många grattis och kramar till dig Affix!!

/ Amisa
Av Amisa - 10 juni 2009 00:37

Härom veckan frågade syrran hur långt jag kommit på Motiomera nu.

Jo, efter att jag gått från Götaland upp till norra Sverige (så långt man kan komma) så har jag nu gjort en ny rutt ner längs norrlandskusten, sneddar sedan genom Dalarna ner till Värmland och genom västra Götaland till Göteborg som är mitt nya mål.

Jag befinner mig för nuvarande i närheten av Mora och hoppas nå Göteborg i slutet av juli.

/ Amisa
Av Amisa - 7 juni 2009 00:45

I slutet av veckan tog jag mig äntligen för att gå till frissan och fixa en ny frisyr till sonens examen nästa vecka.

Så nu har jag en kort, tuff frisyr och känner mig som en ny människa både på insidan och utsidan.

/ Amisa
Av Amisa - 5 juni 2009 23:15

Som väl ingen har missat är det EU-val på söndag. Många säger att dom inte tänker rösta eftersom dom tycker att dom vet för lite om alternativen.


Jag håller med om det – politikerna har varit urdåliga på att tala om vilka frågor dom tänker driva om dom blir invalda, så det är inte lätt att veta vem man ska rösta på.


Det finns dom som kommer att se till att INTE missa chansen att rösta och det är nazisterna och dom som har mycket pengar och makt. I Holland har EU-valet redan hållits och där blev dom främlingsfientliga det näst största partiet och även i Storbritannien fick dom många röster.


Jag vill varken ha mitt land eller mitt Europa styrt av en liten skränig samling inskränkta och intoleranta idioter, så jag vill ändå uppmana alla er som inte är ”nassar” eller är besatta av pengar , som Joakim von Anka, att gå och rösta!


Om DU vill se en europa-politik som bryr sig mer om människor och sociala frågor så är det viktigt att DU går och röstar och inte bara knyter näven i fickan!


Sedan är det ju även bra att man har chansen att kryssa för den kandidat som man vill bli representerad av. Varför inte passa på och kryssa för en person som tillhör en grupp som du tycker är underrepresenterad i EU-parlamentet, t ex en ung person, en kvinna eller varför inte någon med invandrarbakgrund?


 Jag hittade följande material på SVT:s hemsida:

”Promoe var en av fyra kända svenskar som fick ställa en fråga om EU-valet på SVT:s kanal youtube.com/euvalet. Han fick så mycket respons på sin fråga att han bestämde sig för att spela in en låt som debattinlägg mot Sverigedemokraterna tillsammans med Timbuktu.”


Och här kommer låten…….

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards