Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Amisa - 24 juni 2009 23:22

Jag troddde inte jag skulle kunna maila men idag sitter jag på Arkösunds gästhamnsbrygga o lånar av deras el. hursom, vore roligt om du la upp denna på din blogg.. det är nog mer en loggbok förresten men skit sak samma... renskriver den nu...

Hoppas allt är bra. Hej hej!

Resan till... ?
24 juli, 18.05

Segt idag alltså. Jag har redan hunnit bränna armen, men vi har typ inte kommit längre än Svindra... det beror på att vårt försegel (en genua) inte är så bra att kryssa med. Men nu har vi ätit mat, bytt ut seglena mot motorn ett tag (senare dog den halvvägs mot Arkösund, återkommer till det) och håller god takt. Imorron blir det Arkösund  och träffa kapten Klaymans familj och kusiner som inte sett båten än.

 

Vi har till vår stora förvåning fått plats med nästan alla saker vi tagit med (inkl. 3 instrument). Vi körde just förbi ett hotell som skulle platsat i en James Bond film. Våra inköp (badstege, toalett med pump och solpanel bl a) har vi inte hunnit testa än.


Kapten Klayman spelar för tillfället en blues på sitt nya A-munspel (ett fjärde instrument).
Lite orolig bara...

Dagens citat:

- Vart är vi?
- Inte så långt härifrån

Kommentar: Det var såklart jag som kom med detta klyftiga svar.

Dagens citat numero 2:
- Jag är lite extra nervös idag oxå för min snopp har snäckat sej
Soran Ismail får mej och Klayman på bra humör.

Presentation

Omröstning

Tror du att elpriserna kommer återgå till det "normala" snart?
 Ja, nu är det ju sommar!
 Kanske?
 Nej, inte förrän kriget är slut!
 Nej!
 Nej, det här är det nya "normala"?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards